02 April 2012

RPH MINGGU 10

M/Pelajaran

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan

Tarikh

5/03/2012

Kelas

2I

Masa

70 minit [ 6 & 7 ]

Tema

Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan

Tajuk

Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga

Sub Tajuk

Aktiviti 2C – Rumahku Syurgaku

Objektif

Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota keluarga

ii) Menunjukkan sikap bertanggunjawab sebagai anggota keluarga

iii) Menghormati dan menghargai anggota keluarga

KBKK

Menjana idea dan mengintlak.

Refleksi

- p&p mencapai objektif yang dikehendaki

- komunikasi dua hala antara guru dan murid kurang aktif

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran

Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan

Tarikh

5/03/2012

Kelas

2A

Masa

70 minit [ 8 & 9 ]

Tunjang

Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk

Latihan Kecergasan

Objektif

Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.

BBM

Refleksi

- 90% murid seronok melakukan aktiviti

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan

Tarikh

5/03/2012

Kelas

2J

Masa

70 minit [ 11 & 12 ]

Tema

Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan

Tajuk

Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga

Sub Tajuk

Aktiviti 2C – Rumahku Syurgaku

Objektif

Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota keluarga

ii) Menunjukkan sikap bertanggunjawab sebagai anggota keluarga

iii) Menghormati dan menghargai anggota keluarga

KBKK

Menjana idea dan mengintlak.

Refleksi

- murid pasif semasa sesi soalan jawab

- komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan

Tarikh

6/03/2012

Kelas

2B

Masa

70 minit [ 4 & 5 ]

Tema

Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan

Tajuk

Unit 2 – Perpaduan dalam keluarga

Sub Tajuk

Aktiviti 2C – Rumahku Syurgaku

Objektif

Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota keluarga

ii) Menunjukkan sikap bertanggunjawab sebagai anggota keluarga

iii) Menghormati dan menghargai anggota keluarga

KBKK

Menjana idea dan mengintlak.

Refleksi

- p&p mencapai objektif yang dikehendaki

- murid aktif menjawab soalan yg diajukan

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran

Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan

Tarikh

6/03/2012

Kelas

2D

Masa

70 minit [ 10 & 11 ]

Tunjang

Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Tajuk

Aktiviti Kardiovaskular

Objektif

Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.

BBM

Refleksi

- 95% murid seronok melakukan aktiviti

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran

Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan

Tarikh

7/03/2012

Kelas

2G

Masa

70 minit [ 8 & 9 ]

Tema

Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan

Tajuk

Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga

Sub Tajuk

Aktiviti 2C – Rumahku Syurgaku

Objektif

Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota keluarga

ii) Menunjukkan sikap bertanggunjawab sebagai anggota keluarga

iii) Menghormati dan menghargai anggota keluarga

KBKK

Menjana idea dan mengintlak.

Refleksi

- wujud komunikasi dua hala antara guru dan murid

- p&p mencapai objektif yang dikehendaki

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran

Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan

Tarikh

7/03/2012

Kelas

2F

Masa

70 minit [ 10 & 11 ]

Tunjang

Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Tajuk

Aktiviti Kardiovaskular

Objektif

Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.

BBM

Refleksi

- 80% murid seronok melakukan aktiviti

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran

Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan

Tarikh

8/03/2012

Kelas

2E

Masa

70 minit [ 8 & 9 ]

Tunjang

Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Tajuk

Aktiviti Kardiovaskular

Objektif

Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.

BBM

Refleksi

- 94% murid seronok melakukan aktiviti

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran

Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan

Tarikh

8/03/2012

Kelas

PA

Masa

70 minit [ 11 & 12 ]

Tunjang

Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Tajuk

Aktiviti Kardiovaskular

Objektif

Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.

BBM

Refleksi

- kerjasama yang baik drpd semua murid

- kelas di kawal dengan baik

M/Pelajaran

Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan

Tarikh

9/03/2012

Kelas

2C

Masa

70 minit [ 7 & 8 ]

Tunjang

Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Tajuk

Aktiviti Kardiovaskular

Objektif

Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.

BBM

Refleksi

85- 0% murid seronok melakukan aktiviti

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran

Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan

Tarikh

9/03/2012

Kelas

2N

Masa

70 minit [ 9 & 10 ]

Tunjang

Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi

Tajuk

Aktiviti Kardiovaskular

Objektif

Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.

BBM

Refleksi

- 70% murid seronok melakukan aktiviti

- kelas di kawal dengan baik

No comments:

Post a Comment