05 May 2012

RPH MINGGU 18


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
30/04/2012       
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 3 – Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Unit 3 – Menghormati Hak Orang Lain
Sub Tajuk
Aktiviti 3C – Menghargai Bakat dan Kebolehan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Mengenal pasti bakat yang tersembunyi

ii) Mengasah bakat yang terpendam kepada kelas

iii) Menghargai bakat yang ada dalam diri masing-masing
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi
- p&p mencapai objektif 77%

- separuh murid tidak tahu bakat yang ada pada diri masing-masing

- namun, murid ada usaha untuk berkomunikasi dengan guru

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
30/04/2012       
Kelas
2A
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri Dan Keluarga
Tajuk
4.1 – Kesihatan Diri
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :



Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak seimbang.



Afektif                :

Mengamalkan pemakanan yang sihat serta mengamalkan gaya hidup sihat seperti bersenam dan bersukan
BBM

Refleksi
- Murid dapat mengenal pasti jenis amalan pemakanan yang tidak sihat

- Komunikasi antara guru dan murid sangat aktif

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
30/04/2012       
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tema
Tema 3 – Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Unit 3 – Menghormati Hak Orang Lain
Sub Tajuk
Aktiviti 3C – Menghargai Bakat dan Kebolehan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Mengenal pasti bakat yang tersembunyi

ii) Mengasah bakat yang terpendam kepada kelas

iii) Menghargai bakat yang ada dalam diri masing-masing
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi
- p&p mencapai objektif 70%

- hampir semua murid tidak tahu bakat yang ada pada diri masing-masing

- namun, murid ada usaha untuk berkomunikasi dengan guru

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
1/05/2012           
Kelas
2B
Masa
70 minit [ 4 & 5 ]
Tema
Tema 3 – Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Unit 3 – Menghormati Hak Orang Lain
Sub Tajuk
Aktiviti 3C – Menghargai Bakat dan Kebolehan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Mengenal pasti bakat yang tersembunyi

ii) Mengasah bakat yang terpendam kepada kelas

iii) Menghargai bakat yang ada dalam diri masing-masing
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi


CUTI PEKERJA 1 MEI



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
1/05/2012           
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 10 & 11 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri Dan Keluarga
Tajuk
4.1 – Kesihatan Diri
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :



Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak seimbang.



Afektif                :

Mengamalkan pemakanan yang sihat serta mengamalkan gaya hidup sihat seperti bersenam dan bersukan
BBM

Refleksi


CUTI PEKERJA 1 MEI



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
2/05/2012           
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tema
Tema 3 – Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Unit 3 – Menghormati Hak Orang Lain
Sub Tajuk
Aktiviti 3C – Menghargai Bakat dan Kebolehan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Mengenal pasti bakat yang tersembunyi

ii) Mengasah bakat yang terpendam kepada kelas

iii) Menghargai bakat yang ada dalam diri masing-masing
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi
- p&p mencapai objektif 80%

- separuh murid tidak tahu bakat yang ada pada diri masing-masing

- namun, murid ada usaha untuk berkomunikasi dengan guru

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
2/05/2012           
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 10 & 11 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri Dan Keluarga
Tajuk
4.1 – Kesihatan Diri
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :



Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak seimbang.



Afektif                :

Mengamalkan pemakanan yang sihat serta mengamalkan gaya hidup sihat seperti bersenam dan bersukan
BBM

Refleksi
- Murid dapat mengenal pasti jenis amalan pemakanan yang tidak sihat

- Komunikasi antara guru dan murid kurang aktif

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
3/05/2012          
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri Dan Keluarga
Tajuk
4.1 – Kesihatan Diri
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :



Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak seimbang.



Afektif                :

Mengamalkan pemakanan yang sihat serta mengamalkan gaya hidup sihat seperti bersenam dan bersukan
BBM

Refleksi
TIADA KELAS

PEMILIHAN PEMAIAN BOLA SEPAK PSKPP SERIAN




M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
3/05/2012          
Kelas
PA
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
TIADA KELAS

PEMILIHAN PEMAIAN BOLA SEPAK PSKPP SERIAN



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
4/05/2012          
Kelas
2C
Masa
70 minit [ 7 & 8 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri Dan Keluarga
Tajuk
4.1 – Kesihatan Diri
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :



Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak seimbang.



Afektif                :

Mengamalkan pemakanan yang sihat serta mengamalkan gaya hidup sihat seperti bersenam dan bersukan
BBM

Refleksi
- Murid dapat mengenal pasti jenis amalan pemakanan yang tidak sihat

- Komunikasi antara guru dan murid kurang aktif

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
4/05/2012          
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri Dan Keluarga
Tajuk
4.1 – Kesihatan Diri
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :



Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak seimbang.



Afektif                :

Mengamalkan pemakanan yang sihat serta mengamalkan gaya hidup sihat seperti bersenam dan bersukan
BBM

Refleksi
- Murid dapat mengenal pasti jenis amalan pemakanan yang tidak sihat

- Komunikasi antara guru dan murid sangat lemah

- kerjasama yang baik drpd semua murid

No comments:

Post a Comment