M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
30/07/2012
|
Kelas
|
2G
|
Masa
|
70 minit [ 4 & 5 ]
|
Tema
|
Tema 4 –
Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Unit 5 –
Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 5F –
Seronoknya Bermain Congkak
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menerangkan jenis-jenis
permainan tradisional warisan pelbagai kaum.
|
|
ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan
permainan tradisional warisan pelbagai kaum dengan bermain congkak.
|
|
iii) Berbangga dengan kekayaan warisan
budaya Malaysia
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
|
|
Refleksi
|
- didapati seramai 4 org murid tidak tahu
cara bermain congkak
|
|
- keadaan kelas agak tidak terkawal kerana
murid terlalu seronok bermain congkak sehinggakan kelas agak bising
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
30/07/2012
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 –
Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.2 – Isu
Sosiobudaya
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui faktor sosiobudaya turut mempengaruhi pemilihan aktiviti
sukan dan permainan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai, norma, agama, dan adat resam anggota masyarakat yang tidak
bertentangan dengan nilai dan norma sosiobudaya masyarakat negara ini.
|
|
|
Pengalaman Sedia
ada :
|
Murid pernah mempelajari
nilai dan norma sosiobudaya dalam mata pelajaran moral/ Agama Islam
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- 6 drpd 7 murid yang disoal dapat menyatakan faktor-faktor yang
mempengaruhi pemilihan aktiviti sukan dan permainan dengan baik.
|
|
- sesi soal jawab antara guru dan murid agak aktif.
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
31/07/2012
|
Kelas
|
2J
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 4 –
Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Unit 5 –
Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 5F –
Seronoknya Bermain Congkak
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menerangkan jenis-jenis
permainan tradisional warisan pelbagai kaum.
|
|
ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan
permainan tradisional warisan pelbagai kaum dengan bermain congkak.
|
|
iii) Berbangga dengan kekayaan warisan
budaya Malaysia
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
|
|
Refleksi
|
- didapati seramai 12 org murid tidak tahu
cara bermain congkak
|
|
- keadaan kelas agak tidak terkawal kerana
murid terlalu seronok bermain congkak sehinggakan kelas agak bising
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
31/07/2012
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 –
Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.2 – Isu
Sosiobudaya
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui faktor sosiobudaya turut mempengaruhi pemilihan aktiviti
sukan dan permainan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai, norma, agama, dan adat resam anggota masyarakat yang tidak
bertentangan dengan nilai dan norma sosiobudaya masyarakat negara ini.
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada :
|
Murid pernah
mempelajari nilai dan norma sosiobudaya dalam mata pelajaran moral/ Agama
Islam
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- 5 drpd 6 murid yang disoal dapat menyatakan faktor-faktor yang
mempengaruhi pemilihan aktiviti sukan dan permainan dengan baik.
|
|
- sesi soal jawab antara guru dan murid agak aktif.
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
01/08/2012
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
70 minit [ 4 & 5 ]
|
Tema
|
Tema 4 –
Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Unit 5 –
Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 5F –
Seronoknya Bermain Congkak
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menerangkan jenis-jenis
permainan tradisional warisan pelbagai kaum.
|
|
ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan
permainan tradisional warisan pelbagai kaum dengan bermain congkak.
|
|
iii) Berbangga dengan kekayaan warisan
budaya Malaysia
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
|
|
Refleksi
|
- didapati seramai 7 org murid tidak tahu
cara bermain congkak
|
|
- keadaan kelas agak tidak terkawal kerana
murid terlalu seronok bermain congkak sehinggakan kelas agak bising
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
01/08/2012
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
Pengalaman
Sedia ada :
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang
dibuat
|
|
- namun, walau pun sudah di tegur banyak
kali pakaian PJ murid masih lagi tidak lengkap.
|
|
- kerjasama kurang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
01/08/2012
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
Pengalaman
Sedia ada :
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang
dibuat
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
02/08/2012
|
Kelas
|
2A
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 –
Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.2 – Isu
Sosiobudaya
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui faktor sosiobudaya turut mempengaruhi pemilihan aktiviti
sukan dan permainan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai, norma, agama, dan adat resam anggota masyarakat yang tidak
bertentangan dengan nilai dan norma sosiobudaya masyarakat negara ini.
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada :
|
Murid pernah
mempelajari nilai dan norma sosiobudaya dalam mata pelajaran moral/ Agama
Islam
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- 6 drpd 7 murid yang disoal dapat menyatakan faktor-faktor yang
mempengaruhi pemilihan aktiviti sukan dan permainan dengan baik.
|
|
- sesi soal jawab antara guru dan murid agak aktif.
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
02/08/2012
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang
dibuat
|
|
- namun, walau pun sudah di tegur banyak
kali pakaian PJ murid masih lagi tidak lengkap.
|
|
- kerjasama kurang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
03/08/2012
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
Pengalaman
Sedia ada :
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang
dibuat
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
No comments:
Post a Comment