05 August 2012

RPH MINGGU 31


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
30/07/2012       
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 4 & 5 ]
Tema
Tema 4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 5 – Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
Sub Tajuk
Aktiviti 5F – Seronoknya Bermain Congkak
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan jenis-jenis permainan tradisional warisan pelbagai kaum.

ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan permainan tradisional warisan pelbagai kaum dengan bermain congkak.

iii) Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.


Refleksi
- didapati seramai 4 org murid tidak tahu cara bermain congkak

- keadaan kelas agak tidak terkawal kerana murid terlalu seronok bermain congkak sehinggakan kelas agak bising

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
30/07/2012       
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.2 – Isu Sosiobudaya
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui faktor sosiobudaya turut mempengaruhi pemilihan aktiviti sukan dan permainan.

Afektif                :

Menerapkan nilai, norma, agama, dan adat resam anggota masyarakat yang tidak bertentangan dengan nilai dan norma sosiobudaya masyarakat negara ini.


Pengalaman Sedia ada :
Murid pernah mempelajari nilai dan norma sosiobudaya dalam mata pelajaran moral/ Agama Islam
BBM

Refleksi
- 6 drpd 7 murid yang disoal dapat menyatakan faktor-faktor yang mempengaruhi pemilihan aktiviti sukan dan permainan dengan baik.

- sesi soal jawab antara guru dan murid agak aktif.



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
31/07/2012        
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 5 – Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
Sub Tajuk
Aktiviti 5F – Seronoknya Bermain Congkak
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan jenis-jenis permainan tradisional warisan pelbagai kaum.

ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan permainan tradisional warisan pelbagai kaum dengan bermain congkak.

iii) Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.


Refleksi
- didapati seramai 12 org murid tidak tahu cara bermain congkak

- keadaan kelas agak tidak terkawal kerana murid terlalu seronok bermain congkak sehinggakan kelas agak bising

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
31/07/2012        
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.2 – Isu Sosiobudaya
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui faktor sosiobudaya turut mempengaruhi pemilihan aktiviti sukan dan permainan.

Afektif                :

Menerapkan nilai, norma, agama, dan adat resam anggota masyarakat yang tidak bertentangan dengan nilai dan norma sosiobudaya masyarakat negara ini.


Pengalaman Sedia ada :
Murid pernah mempelajari nilai dan norma sosiobudaya dalam mata pelajaran moral/ Agama Islam
BBM

Refleksi
- 5 drpd 6 murid yang disoal dapat menyatakan faktor-faktor yang mempengaruhi pemilihan aktiviti sukan dan permainan dengan baik.

- sesi soal jawab antara guru dan murid agak aktif.



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
01/08/2012        
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 4 & 5 ]
Tema
Tema 4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 5 – Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
Sub Tajuk
Aktiviti 5F – Seronoknya Bermain Congkak
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan jenis-jenis permainan tradisional warisan pelbagai kaum.

ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan permainan tradisional warisan pelbagai kaum dengan bermain congkak.

iii) Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.


Refleksi
- didapati seramai 7 org murid tidak tahu cara bermain congkak

- keadaan kelas agak tidak terkawal kerana murid terlalu seronok bermain congkak sehinggakan kelas agak bising

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
01/08/2012        
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :
Pengalaman Sedia ada :
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- namun, walau pun sudah di tegur banyak kali pakaian PJ murid masih lagi tidak lengkap.

- kerjasama kurang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
01/08/2012        
Kelas
2C
Masa
70 minit [11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :
Pengalaman Sedia ada :
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
02/08/2012       
Kelas
2A
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.2 – Isu Sosiobudaya
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui faktor sosiobudaya turut mempengaruhi pemilihan aktiviti sukan dan permainan.

Afektif                :

Menerapkan nilai, norma, agama, dan adat resam anggota masyarakat yang tidak bertentangan dengan nilai dan norma sosiobudaya masyarakat negara ini.


Pengalaman Sedia ada :
Murid pernah mempelajari nilai dan norma sosiobudaya dalam mata pelajaran moral/ Agama Islam
BBM

Refleksi
- 6 drpd 7 murid yang disoal dapat menyatakan faktor-faktor yang mempengaruhi pemilihan aktiviti sukan dan permainan dengan baik.

- sesi soal jawab antara guru dan murid agak aktif.



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
02/08/2012       
Kelas
PA
Masa
70 minit [11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- namun, walau pun sudah di tegur banyak kali pakaian PJ murid masih lagi tidak lengkap.

- kerjasama kurang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
03/08/2012       
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :
Pengalaman Sedia ada :
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

No comments:

Post a Comment