17 August 2013

RPH MINGGU 31



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
29/07/2013  
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tema
Tema 4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 5 – Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
Sub Tajuk
Aktiviti 5F – Seronoknya Bermain Congkak
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan jenis-jenis permainan tradisional warisan pelbagai kaum.

ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan permainan tradisional warisan pelbagai kaum dengan bermain congkak.

iii) Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.


Refleksi
- didapati seramai 7 org murid tidak tahu cara bermain congkak

- keadaan kelas agak tidak terkawal kerana murid terlalu seronok bermain congkak sehinggakan kelas agak bising


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
30/07/2013  
Kelas
2H
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema

Tajuk

Sub Tajuk

Objektif


PEPERIKSAAN




KBKK



Refleksi




M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
30/07/2013  
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
30/07/2013  
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
31/07/2013   
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
31/07/2013   
Kelas
2C
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
01/07/2013   
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
01/07/2013   
Kelas
PA
Masa
70 minit [11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
02/07/2013  
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 5 – Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
Sub Tajuk
Aktiviti 5F – Seronoknya Bermain Congkak
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan jenis-jenis permainan tradisional warisan pelbagai kaum.

ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan permainan tradisional warisan pelbagai kaum dengan bermain congkak.

iii) Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.


Refleksi
- didapati seramai 4 org murid tidak tahu cara bermain congkak

- keadaan kelas agak tidak terkawal kerana murid terlalu seronok bermain congkak sehinggakan kelas agak bising

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
02/07/2013  
Kelas
2K
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



No comments:

Post a Comment