M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
09/03/2015
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian Kecergasan Fizikal
(SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan 4
jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui tahap
kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Radio,
Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1. NAIK TURUN
BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai
Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2. TEKAN TUBI (1
MINIT)
Untuk Menilai
Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3. RINGKUK TUBI
SEPARA
Untuk Menguji
Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4. JANGKAUAN
MELUNJUR
Untuk mengukur
fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
- seorang belum
menjalani Ujian Segak kerana tidak hadir
|
|
- murid memberi
kerjasama yang baik sepanjang PdP
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
09/03/2015
|
Kelas
|
2J
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian Kecergasan Fizikal
(SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan 4
jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui tahap
kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Radio,
Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1. NAIK TURUN
BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai
Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2. TEKAN TUBI (1
MINIT)
Untuk Menilai
Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3. RINGKUK TUBI
SEPARA
Untuk Menguji
Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4. JANGKAUAN
MELUNJUR
Untuk mengukur
fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
- semua selesai
menjalani Ujian Segak
|
|
- murid memberi
kerjasama yang baik sepanjang PdP
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
10/03/2015
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 3 – Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Unit 4 – Memupuk Semangat
Kekitaan
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 4A & 4B
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
|
i) Menerangkan unsur-unsur
pemupukan semangat kekitaan
|
|
ii) Mengamalkan semangat kekitaan dalam
masyarakat
|
|
iii) Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan
masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat
|
KBKK
|
Menjana
idea dan mengintlak
|
|
|
Refleksi
|
- murid aktif dalam menerangkan unsur-unsur pemupukan
semangat kekitaan
|
|
- p&p mencapai objektif 80%
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
10/03/2015
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian Kecergasan Fizikal
(SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan 4
jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui tahap
kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Radio,
Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1. NAIK TURUN
BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai
Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2. TEKAN TUBI (1
MINIT)
Untuk Menilai
Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3. RINGKUK TUBI
SEPARA
Untuk Menguji
Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4. JANGKAUAN
MELUNJUR
Untuk mengukur
fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
- seorang belum
menjalani Ujian Segak kerana tidak hadir
|
|
- murid memberi
kerjasama yang baik sepanjang PdP
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
10/03/2015
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian Kecergasan Fizikal
(SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan 4
jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui tahap
kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Radio,
Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1. NAIK TURUN
BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai
Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2. TEKAN TUBI (1
MINIT)
Untuk Menilai
Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3. RINGKUK TUBI
SEPARA
Untuk Menguji
Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4. JANGKAUAN
MELUNJUR
Untuk mengukur
fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
- 5 orang belum
menjalani Ujian Segak kerana latihan Bicara Berirama
|
|
- murid memberi
kerjasama yang baik sepanjang PdP
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
11/03/2015
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian Kecergasan Fizikal
(SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan 4
jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui tahap
kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Radio,
Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1. NAIK TURUN
BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai
Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2. TEKAN TUBI (1
MINIT)
Untuk Menilai
Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3. RINGKUK TUBI
SEPARA
Untuk Menguji
Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4. JANGKAUAN
MELUNJUR
Untuk mengukur
fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
- 3 orang belum
menjalani Ujian Segak kerana tidak hadir
|
|
- murid memberi
kerjasama yang baik sepanjang PdP
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
12/03/2015
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian Kecergasan Fizikal
(SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan 4
jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui tahap
kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Radio,
Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai Perubatan
tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1. NAIK TURUN
BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai
Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2. TEKAN TUBI (1
MINIT)
Untuk Menilai
Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3. RINGKUK TUBI
SEPARA
Untuk Menguji
Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4. JANGKAUAN
MELUNJUR
Untuk mengukur
fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
- seorang belum
menjalani Ujian Segak kerana tidak hadir
|
|
- murid memberi
kerjasama yang baik sepanjang PdP
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
12/03/2015
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan
Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan aktiviti
kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
13/03/2015
|
Kelas
|
2B
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian Kecergasan Fizikal
(SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan 4
jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui tahap
kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Radio,
Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1. NAIK TURUN
BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai
Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2. TEKAN TUBI (1
MINIT)
Untuk Menilai
Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3. RINGKUK TUBI
SEPARA
Untuk Menguji
Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4. JANGKAUAN
MELUNJUR
Untuk mengukur
fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
- semua selesai
menjalani Ujian Segak
|
|
- murid memberi
kerjasama yang baik sepanjang PdP
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
13/03/2015
|
Kelas
|
2K
|
Masa
|
70 minit [ 10 & 11 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian Kecergasan Fizikal
(SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan 4
jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui tahap
kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Radio,
Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1. NAIK TURUN
BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai
Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2. TEKAN TUBI (1
MINIT)
Untuk Menilai
Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3. RINGKUK TUBI
SEPARA
Untuk Menguji
Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4. JANGKAUAN
MELUNJUR
Untuk mengukur
fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
- semua selesai
menjalani Ujian Segak
|
|
- murid memberi
kerjasama yang baik sepanjang PdP
|
No comments:
Post a Comment