30 March 2015

RPH MINGGU 9


M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
09/03/2015       
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- seorang belum menjalani Ujian Segak kerana tidak hadir

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang PdP


M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
09/03/2015       
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- semua selesai menjalani Ujian Segak

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang PdP

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
10/03/2015   
Kelas
2C
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 3 – Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Unit 4 – Memupuk Semangat Kekitaan
Sub Tajuk
Aktiviti 4A & 4B
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan

ii) Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat

iii) Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat
KBKK
Menjana idea dan mengintlak


Refleksi
- murid aktif dalam menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan

- p&p mencapai objektif  80%

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
10/03/2015        
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- seorang belum menjalani Ujian Segak kerana tidak hadir

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang PdP

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
10/03/2015        
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- 5 orang belum menjalani Ujian Segak kerana latihan Bicara Berirama

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang PdP

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
11/03/2015   
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- 3 orang belum menjalani Ujian Segak kerana tidak hadir

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang PdP

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
12/03/2015   
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- seorang belum menjalani Ujian Segak kerana tidak hadir

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang PdP

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
12/03/2015   
Kelas
PA
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi


- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
13/03/2015   
Kelas
2B
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- semua selesai menjalani Ujian Segak

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang PdP

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
13/03/2015   
Kelas
2K
Masa
70 minit [ 10 & 11 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- semua selesai menjalani Ujian Segak

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang PdP



No comments:

Post a Comment