06 February 2012

RPH MINGGU 5

RPH MINGGU 5

Tarikh : 30/01/2012

Kelas : 2I

Masa : 70 minit [ 6 & 7 ]

Tema : Pencapaian Kendiri

Tajuk : Unit 1 - Kecemerlangan Diri

Sub Tajuk : Aktiviti 1D – Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji

Hasil Pembelajaran :

  1. Menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
  2. Mengamalkan perwatakan yang terpuji
  3. Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji

KBKK : Menjana idea dan mengintlak.

Refleksi :

- murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik serta dapat memberi contoh yang sesuai

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

Tarikh : 30/01/2012

Kelas : 2A

Masa : 70 minit [ 8 & 9 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.5 – Kuasa

: 1.6 – Kelajuan

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Kognitif :

a) Menyatakan maksud kuasa dan kelajuan dalam kecergasan fizikal

b) Menyatakan latihan-latihan untuk meningkatkan kuasa dan kelajuan.

c) Menyatakan faedah latihan daripada kuasa dan kelajuan

ii) Afektif :

a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.

b) Mematuhi setiap aspek keselamatan

Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Aktiviti : Menjawab silang kata

Refleksi :

- murid dapat menyatakan maksud kuasa dan kelajuan dengan baik.

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

Tarikh : 30/01/2012

Kelas : 2J

Masa : 70 minit [ 11 & 12 ]

Tema : Pencapaian Kendiri

Tajuk : Unit 1 - Kecemerlangan Diri

Sub Tajuk : Aktiviti 1D – Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji

Hasil Pembelajaran :

  1. Menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
  2. Mengamalkan perwatakan yang terpuji
  3. Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji

KBKK : Menjana idea dan mengintlak.

Refleksi :

- murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik serta dapat memberi contoh yang sesuai

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

Tarikh : 31/01/2012

Kelas : 2B

Masa : 70 minit [ 4 & 5 ]

Tema : Pencapaian Kendiri

Tajuk : Unit 1 - Kecemerlangan Diri

Sub Tajuk : Aktiviti 1D – Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji

Hasil Pembelajaran :

  1. Menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
  2. Mengamalkan perwatakan yang terpuji
  3. Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji

KBKK : Menjana idea dan mengintlak.

Refleksi :

- murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik serta dapat memberi contoh yang sesuai

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

Tarikh : 31/01/2012

Kelas : 2D

Masa : 70 minit [ 10 & 11 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular

Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

Psikomotor:

- Menyatakan otot-otot yang terlibat semasa melakukan aktiviti latihan Berkonsepkan Parcourse.

Kognitif:

- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul.

Afektif:

- Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal dan mematuhi setiap aspek keselamatan.

Nilai : Mengikut arahan dan mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Refleksi :

- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul dan selamat.

- Kerjasama drpd semua murid sangat baik sepanjang aktiviti.

Tarikh : 01/02/2012

Kelas : 2G

Masa : 70 minit [ 8 & 9 ]

Tema : Pencapaian Kendiri

Tajuk : Unit 1 - Kecemerlangan Diri

Sub Tajuk : Aktiviti 1D – Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji

Hasil Pembelajaran :

  1. Menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
  2. Mengamalkan perwatakan yang terpuji
  3. Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji

KBKK : Menjana idea dan mengintlak.

Refleksi :

- murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik serta dapat memberi contoh yang sesuai

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

Tarikh : 01/02/2012

Kelas : 2F

Masa : 70 minit [ 10 & 11 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular

Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

Psikomotor:

- Menyatakan otot-otot yang terlibat semasa melakukan aktiviti latihan Berkonsepkan Parcourse.

Kognitif:

- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul.

Afektif:

- Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal dan mematuhi setiap aspek keselamatan.

Nilai : Mengikut arahan dan mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Refleksi :

- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul dan selamat.

- Kerjasama drpd semua murid sangat baik sepanjang aktiviti.

Tarikh : 02/02/2012

Kelas : 2E

Masa : 70 minit [ 8 & 9 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular

Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

Psikomotor:

- Menyatakan otot-otot yang terlibat semasa melakukan aktiviti latihan Berkonsepkan Parcourse.

Kognitif:

- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul.

Afektif:

- Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal dan mematuhi setiap aspek keselamatan.

Nilai : Mengikut arahan dan mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Refleksi :

- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul dan selamat.

- Kerjasama drpd semua murid sangat baik sepanjang aktiviti.


Tarikh : 02/02/2012

Kelas : PA

Masa : 70 minit [ 11 & 12 ]

Tunjang : Kemahiran Dalam Sukan & Rekreasi

Tajuk : Aktiviti Kardiovaskular

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

ii) Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

iii) Afektif :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.

Refleksi :

- kawalan murid agak longgar dan kerjasama semua murid kurang memuaskan.

- namun murid seronok dan aktif melibatkan diri dalam aktiviti.

Tarikh : 03/02/2012

Kelas : 2C

Masa : 70 minit [ 7 & 8 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular

Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

Psikomotor:

- Menyatakan otot-otot yang terlibat semasa melakukan aktiviti latihan Berkonsepkan Parcourse.

Kognitif:

- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul.

Afektif:

- Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal dan mematuhi setiap aspek keselamatan.

Nilai : Mengikut arahan dan mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Refleksi :

- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul dan selamat.

- Kerjasama drpd semua murid sangat baik sepanjang aktiviti.

Tarikh : 03/02/2012

Kelas : 2N

Masa : 70 minit [ 9 & 10 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular

Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

Psikomotor:

- Menyatakan otot-otot yang terlibat semasa melakukan aktiviti latihan Berkonsepkan Parcourse.

Kognitif:

- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul.

Afektif:

- Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal dan mematuhi setiap aspek keselamatan.

Nilai : Mengikut arahan dan mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Refleksi :

- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul dan selamat.

- Kerjasama drpd semua murid sangat baik sepanjang aktiviti.

No comments:

Post a Comment