RPH MINGGU 5
Tarikh : 30/01/2012
Kelas : 2I
Masa : 70 minit [ 6 & 7 ]
Tema : Pencapaian Kendiri
Tajuk : Unit 1 - Kecemerlangan Diri
Sub Tajuk : Aktiviti 1D – Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji
Hasil Pembelajaran :
- Menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
- Mengamalkan perwatakan yang terpuji
- Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
KBKK : Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi :
- murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik serta dapat memberi contoh yang sesuai
- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
Tarikh : 30/01/2012
Kelas : 2A
Masa : 70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.5 – Kuasa
: 1.6 – Kelajuan
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i) Kognitif :
a) Menyatakan maksud kuasa dan kelajuan dalam kecergasan fizikal
b) Menyatakan latihan-latihan untuk meningkatkan kuasa dan kelajuan.
c) Menyatakan faedah latihan daripada kuasa dan kelajuan
ii) Afektif :
a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.
b) Mematuhi setiap aspek keselamatan
Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Aktiviti : Menjawab silang kata
Refleksi :
- murid dapat menyatakan maksud kuasa dan kelajuan dengan baik.
- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
Tarikh : 30/01/2012
Kelas : 2J
Masa : 70 minit [ 11 & 12 ]
Tema : Pencapaian Kendiri
Tajuk : Unit 1 - Kecemerlangan Diri
Sub Tajuk : Aktiviti 1D – Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji
Hasil Pembelajaran :
- Menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
- Mengamalkan perwatakan yang terpuji
- Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
KBKK : Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi :
- murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik serta dapat memberi contoh yang sesuai
- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
Tarikh : 31/01/2012
Kelas : 2B
Masa : 70 minit [ 4 & 5 ]
Tema : Pencapaian Kendiri
Tajuk : Unit 1 - Kecemerlangan Diri
Sub Tajuk : Aktiviti 1D – Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji
Hasil Pembelajaran :
- Menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
- Mengamalkan perwatakan yang terpuji
- Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
KBKK : Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi :
- murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik serta dapat memberi contoh yang sesuai
- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
Tarikh : 31/01/2012
Kelas : 2D
Masa : 70 minit [ 10 & 11 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular
Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
Psikomotor:
- Menyatakan otot-otot yang terlibat semasa melakukan aktiviti latihan Berkonsepkan Parcourse.
Kognitif:
- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul.
Afektif:
- Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal dan mematuhi setiap aspek keselamatan.
Nilai : Mengikut arahan dan mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Refleksi :
- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul dan selamat.
- Kerjasama drpd semua murid sangat baik sepanjang aktiviti.
Tarikh : 01/02/2012
Kelas : 2G
Masa : 70 minit [ 8 & 9 ]
Tema : Pencapaian Kendiri
Tajuk : Unit 1 - Kecemerlangan Diri
Sub Tajuk : Aktiviti 1D – Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji
Hasil Pembelajaran :
- Menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
- Mengamalkan perwatakan yang terpuji
- Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
KBKK : Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi :
- murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik serta dapat memberi contoh yang sesuai
- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
Tarikh : 01/02/2012
Kelas : 2F
Masa : 70 minit [ 10 & 11 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular
Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
Psikomotor:
- Menyatakan otot-otot yang terlibat semasa melakukan aktiviti latihan Berkonsepkan Parcourse.
Kognitif:
- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul.
Afektif:
- Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal dan mematuhi setiap aspek keselamatan.
Nilai : Mengikut arahan dan mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Refleksi :
- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul dan selamat.
- Kerjasama drpd semua murid sangat baik sepanjang aktiviti.
Tarikh : 02/02/2012
Kelas : 2E
Masa : 70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular
Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
Psikomotor:
- Menyatakan otot-otot yang terlibat semasa melakukan aktiviti latihan Berkonsepkan Parcourse.
Kognitif:
- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul.
Afektif:
- Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal dan mematuhi setiap aspek keselamatan.
Nilai : Mengikut arahan dan mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Refleksi :
- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul dan selamat.
- Kerjasama drpd semua murid sangat baik sepanjang aktiviti.
Tarikh : 02/02/2012
Kelas : PA
Masa : 70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang : Kemahiran Dalam Sukan & Rekreasi
Tajuk : Aktiviti Kardiovaskular
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i) Psikomotor :
Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.
ii) Kognitif :
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
iii) Afektif :
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
Refleksi :
- kawalan murid agak longgar dan kerjasama semua murid kurang memuaskan.
- namun murid seronok dan aktif melibatkan diri dalam aktiviti.
Tarikh : 03/02/2012
Kelas : 2C
Masa : 70 minit [ 7 & 8 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular
Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
Psikomotor:
- Menyatakan otot-otot yang terlibat semasa melakukan aktiviti latihan Berkonsepkan Parcourse.
Kognitif:
- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul.
Afektif:
- Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal dan mematuhi setiap aspek keselamatan.
Nilai : Mengikut arahan dan mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Refleksi :
- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul dan selamat.
- Kerjasama drpd semua murid sangat baik sepanjang aktiviti.
Tarikh : 03/02/2012
Kelas : 2N
Masa : 70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular
Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
Psikomotor:
- Menyatakan otot-otot yang terlibat semasa melakukan aktiviti latihan Berkonsepkan Parcourse.
Kognitif:
- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul.
Afektif:
- Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal dan mematuhi setiap aspek keselamatan.
Nilai : Mengikut arahan dan mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Refleksi :
- Murid dapat melakukan 8 aktiviti dalam latihan berkonsepkan Parcourse dengan teknik yang betul dan selamat.
- Kerjasama drpd semua murid sangat baik sepanjang aktiviti.
No comments:
Post a Comment