M/Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Tarikh | 13/02/2012 |
Kelas | 2I |
Masa | 70 minit [ 6 & 7 ] |
Tema | Tema 1 – Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Unit 1 – Kecemerlangan Diri |
Sub Tajuk | Aktiviti 1C – Kejayaan perhubungan Interpersonal |
Objektif | Pada akhir pembelajaran, murid dapat: |
| i) Mengenal pasti kemahiran-kemahiran berkomunikasi |
| ii) Berinteraksi dengan orang lain secara hormat dan sopan |
| iii) Menghargai cara berkomunikasi yang berkesan |
KBKK | Menjana idea dan mengintlak. |
Refleksi | - wujud komunikasi dua hala antara guru dan murid |
| - p&p mencapai objektif yang dikehendaki |
| - murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p |
M/Pelajaran | Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan |
Tarikh | 13/02/2012 |
Kelas | 2A |
Masa | 70 minit [ 8 & 9 ] |
Tunjang | Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi |
Tajuk | 2.4 – Merejam Lembing |
Objektif | Pada akhir pembelajaran, murid dapat : |
| Psikomotor : |
| Murid dapat melakukan 3 daripada 5 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul. |
| Kognitif : |
| Mengetahui aspek keselamatan semasa aktiviti dilakukan. |
| Afektif : |
| Kerjasama dan mendengar arahan guru. |
BBM | Kon, Lembing, Wisel, Pita Ukur |
Refleksi | - aktiviti yang dirancang tergendala kerana hujan |
| - aktiviti dibuat di dalam kelas secara teori |
| - kerjasama yang baik drpd semua murid |
M/Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Tarikh | 13/02/2012 |
Kelas | 2J |
Masa | 70 minit [ 11 & 12 ] |
Tema | Tema 1 – Pencapaian Kendiri |
Tajuk | Unit 1 – Kecemerlangan Diri |
Sub Tajuk | Aktiviti 1C – Kejayaan perhubungan Interpersonal |
Objektif | Pada akhir pembelajaran, murid dapat: |
| i) Mengenal pasti kemahiran-kemahiran berkomunikasi |
| ii) Berinteraksi dengan orang lain secara hormat dan sopan |
| iii) Menghargai cara berkomunikasi yang berkesan |
KBKK | Menjana idea dan mengintlak. |
Refleksi | - komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah |
| - 6 org murid tidak pandai membaca |
| - murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p |
M/Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Tarikh | 14/02/2012 |
Kelas | 2B |
Masa | 70 minit [ 4 & 5 ] |
Tema | Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk | Unit 2 – Perpaduan dalam keluarga |
Sub Tajuk | Aktiviti 2A – Kasih Sayang Memupuk Perpaduan |
Objektif | Pada akhir pembelajaran, murid dapat: |
| i) Menyatakan kepentingan menjalin kasih sayang antara anggota keluarga |
| ii) Mengamalkan kasih sayang antara anggota keluarga |
| iii) Mengharagai amalan kasih sayang |
KBKK | Menjana idea dan mengintlak. |
Refleksi | - p&p mencapai objektif yang dikehendaki |
| - murid aktif menjawab soalan yg diajukan |
| - murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p |
M/Pelajaran | Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan |
Tarikh | 14/02/2012 |
Kelas | 2D |
Masa | 70 minit [ 10 & 11 ] |
Tunjang | Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi |
Tajuk | 2.4 – Merejam Lembing |
Objektif | Pada akhir pembelajaran, murid dapat : |
| Psikomotor : |
| Murid dapat melakukan 3 daripada 5 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul. |
| Kognitif : |
| Mengetahui aspek keselamatan semasa aktiviti dilakukan. |
| Afektif : |
| Kerjasama dan mendengar arahan guru. |
BBM | Kon, Lembing, Wisel, Pita Ukur |
Refleksi | - 80% murid dapat melakukan sekurang-kurangnya 3 percubaan dengan teknik yang betul |
| - murid memberi kerjasama yang baik sepanjang aktiviti |
|
|
M/Pelajaran | Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan |
Tarikh | 15/02/2012 |
Kelas | 2G |
Masa | 70 minit [ 8 & 9 ] |
Tema | Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan |
Tajuk | Unit 2 – Perpaduan dalam keluarga |
Sub Tajuk | Aktiviti 2A – Kasih Sayang Memupuk Perpaduan |
Objektif | Pada akhir pembelajaran, murid dapat: |
| i) Menyatakan kepentingan menjalin kasih sayang antara anggota keluarga |
| ii) Mengamalkan kasih sayang antara anggota keluarga |
| iii) Mengharagai amalan kasih sayang |
KBKK | Menjana idea dan mengintlak. |
Refleksi | - wujud komunikasi dua hala antara guru dan murid |
| - p&p mencapai objektif yang dikehendaki |
| - murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p |
M/Pelajaran | Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan |
Tarikh | 15/02/2012 |
Kelas | 2F |
Masa | 70 minit [ 10 & 11 ] |
Tunjang | Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi |
Tajuk | 2.4 – Merejam Lembing |
Objektif | Pada akhir pembelajaran, murid dapat : |
| Psikomotor : |
| Murid dapat melakukan 3 daripada 5 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul. |
| Kognitif : |
| Mengetahui aspek keselamatan semasa aktiviti dilakukan. |
| Afektif : |
| Kerjasama dan mendengar arahan guru. |
BBM | Kon, Lembing, Wisel, Pita Ukur |
Refleksi | - aktiviti yang dirancang tergendala kerana hujan |
| - aktiviti dibuat di dalam kelas secara teori |
| - kerjasama yang baik drpd semua murid |
M/Pelajaran | Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan |
Tarikh | 16/02/2012 |
Kelas | 2E |
Masa | 70 minit [ 8 & 9 ] |
Tunjang | Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi |
Tajuk | 2.4 – Merejam Lembing |
Objektif | Pada akhir pembelajaran, murid dapat : |
| Psikomotor : |
| Murid dapat melakukan 3 daripada 5 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul. |
| Kognitif : |
| Mengetahui aspek keselamatan semasa aktiviti dilakukan. |
| Afektif : |
| Kerjasama dan mendengar arahan guru. |
BBM | Kon, Lembing, Wisel, Pita Ukur |
Refleksi | - aktiviti yang dirancang tergendala kerana hujan |
| - aktiviti dibuat di dalam kelas secara teori |
| - kerjasama yang baik drpd semua murid |
M/Pelajaran | Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan |
Tarikh | 16/02/2012 |
Kelas | PA |
Masa | 70 minit [ 11 & 12 ] |
Tunjang | Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi |
Tajuk | Aktiviti Kardiovaskular |
Objektif | Pada akhir pembelajaran, murid dapat : |
| Psikomotor : |
| Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing. |
| Kognitif : |
| Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan. |
| Afektif : |
| Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru. |
BBM |
|
Refleksi | - aktiviti yang dirancang tergendala kerana hujan |
| - aktiviti dibuat di dalam kelas secara teori |
| - kerjasama yang baik drpd semua murid |
M/Pelajaran | Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan |
Tarikh | 17/02/2012 |
Kelas | 2C |
Masa | 70 minit [ 7 & 8 ] |
Tunjang | Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi |
Tajuk | 2.4 – Merejam Lembing |
Objektif | Pada akhir pembelajaran, murid dapat : |
| Psikomotor : |
| Murid dapat melakukan 3 daripada 5 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul. |
| Kognitif : |
| Mengetahui aspek keselamatan semasa aktiviti dilakukan. |
| Afektif : |
| Kerjasama dan mendengar arahan guru. |
BBM | Kon, Lembing, Wisel, Pita Ukur |
Refleksi | - 80% murid dapat melakukan sekurang-kurangnya 3 percubaan dengan teknik yang betul |
| - murid memberi kerjasama yang baik sepanjang aktiviti |
|
|
M/Pelajaran | Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan |
Tarikh | 17/02/2012 |
Kelas | 2N |
Masa | 70 minit [ 9 & 10 ] |
Tunjang | Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi |
Tajuk | 2.4 – Merejam Lembing |
Objektif | Pada akhir pembelajaran, murid dapat : |
| Psikomotor : |
| Murid dapat melakukan 3 daripada 5 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul. |
| Kognitif : |
| Mengetahui aspek keselamatan semasa aktiviti dilakukan. |
| Afektif : |
| Kerjasama dan mendengar arahan guru. |
BBM | Kon, Lembing, Wisel, Pita Ukur |
Refleksi | - aktiviti yang dirancang tergendala kerana hujan |
| - aktiviti dibuat di dalam kelas secara teori |
| - kerjasama yang baik drpd semua murid |
No comments:
Post a Comment