M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
11/06/2012
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 3 – Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Unit 4 – Memupuk Semangat
Kekitaan
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 4A & 4B
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
i) Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat
kekitaan
|
|
ii) Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat
|
|
iii) Menyokong peranan agensi-agensi yang menjaga
keselamatan dan kebajikan anggota
masyarakat
|
|
iv) Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang
berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat
|
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- murid lemah dalam menerangkan unsur-unsur pemupukan
semangat kekitaan
|
- p&p mencapai objektif 70%
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
11/06/2012
|
Kelas
|
2A
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan Kejohanan
Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara masing-masing
berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
11/06/2012
|
Kelas
|
2J
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tema
|
Tema 3 – Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Unit 4 – Memupuk Semangat
Kekitaan
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 4A & 4B
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
i) Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat
kekitaan
|
|
ii) Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat
|
|
iii) Menyokong peranan agensi-agensi yang menjaga
keselamatan dan kebajikan anggota
masyarakat
|
|
iv) Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang
berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat
|
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- murid sangat lemah dalam menerangkan unsur-unsur
pemupukan semangat kekitaan
|
- p&p mencapai objektif 60%
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
12/06/2012
|
Kelas
|
2B
|
Masa
|
70 minit [ 4 & 5 ]
|
Tema
|
Tema 3 – Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Unit 4 – Memupuk Semangat
Kekitaan
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 4A & 4B
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
i) Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat
kekitaan
|
|
ii) Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat
|
|
iii) Menyokong peranan agensi-agensi yang menjaga
keselamatan dan kebajikan anggota
masyarakat
|
|
iv) Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang
berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat
|
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- murid lemah dalam menerangkan unsur-unsur pemupukan
semangat kekitaan
|
- p&p mencapai objektif 70%
|
|
-
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
12/06/2012
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 10 & 11 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan Kejohanan
Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara masing-masing
berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
13/06/2012
|
Kelas
|
2G
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tema
|
Tema 3 – Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Unit 4 – Memupuk Semangat
Kekitaan
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 4A & 4B
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
i) Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat
kekitaan
|
|
ii) Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat
|
|
iii) Menyokong peranan agensi-agensi yang menjaga
keselamatan dan kebajikan anggota
masyarakat
|
|
iv) Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang
berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat
|
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- murid dapat menerangkan unsur-unsur pemupukan
semangat kekitaan dengan baik
|
- p&p mencapai objektif 70%
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
13/06/2012
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 10 & 11 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan Kejohanan
Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara masing-masing
berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
14/06/2012
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan Kejohanan
Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara masing-masing
berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
14/06/2012
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan
Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan
aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
|
Refleksi
|
|
LATIHAN PSKPP
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
15/06/2012
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [ 7 & 8 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan Kejohanan
Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara masing-masing
berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
15/06/2012
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan Kejohanan
Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara masing-masing
berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
No comments:
Post a Comment