08 July 2012

RPH MINGGU 24

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
11/06/2012         
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 3 – Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Unit 4 – Memupuk Semangat Kekitaan
Sub Tajuk
Aktiviti 4A & 4B
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan

ii) Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat

iii) Menyokong peranan agensi-agensi yang menjaga keselamatan    dan kebajikan anggota masyarakat

iv) Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi
- murid lemah dalam menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan

- p&p mencapai objektif  70%



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
11/06/2012         
Kelas
2A
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Persediaan Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Memilih acara masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.

Kognitif :

Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
11/06/2012         
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tema
Tema 3 – Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Unit 4 – Memupuk Semangat Kekitaan
Sub Tajuk
Aktiviti 4A & 4B
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan

ii) Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat

iii) Menyokong peranan agensi-agensi yang menjaga keselamatan    dan kebajikan anggota masyarakat

iv) Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi
- murid sangat lemah dalam menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan

- p&p mencapai objektif  60%



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
12/06/2012        
Kelas
2B
Masa
70 minit [ 4 & 5 ]
Tema
Tema 3 – Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Unit 4 – Memupuk Semangat Kekitaan
Sub Tajuk
Aktiviti 4A & 4B
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan

ii) Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat

iii) Menyokong peranan agensi-agensi yang menjaga keselamatan    dan kebajikan anggota masyarakat

iv) Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi
- murid lemah dalam menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan

- p&p mencapai objektif  70%

-

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
12/06/2012        
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 10 & 11 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Persediaan Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Memilih acara masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.

Kognitif :

Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
13/06/2012        
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tema
Tema 3 – Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Unit 4 – Memupuk Semangat Kekitaan
Sub Tajuk
Aktiviti 4A & 4B
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan

ii) Mengamalkan semangat kekitaan dalam masyarakat

iii) Menyokong peranan agensi-agensi yang menjaga keselamatan    dan kebajikan anggota masyarakat

iv) Menunjukkan kepekaan terhadap isu dan masalah yang berkaitan dengan kesejahteraan masyarakat
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi
- murid dapat menerangkan unsur-unsur pemupukan semangat kekitaan dengan baik

- p&p mencapai objektif  70%



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
13/06/2012        
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 10 & 11 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Persediaan Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Memilih acara masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.

Kognitif :

Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
14/06/2012        
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Persediaan Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Memilih acara masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.

Kognitif :

Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
14/06/2012        
Kelas
PA
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi


LATIHAN PSKPP



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
15/06/2012        
Kelas
2C
Masa
70 minit [ 7 & 8 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Persediaan Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Memilih acara masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.

Kognitif :

Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
15/06/2012        
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Persediaan Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Memilih acara masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.

Kognitif :

Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid






No comments:

Post a Comment