08 July 2012

RPH MINGGU 25


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
18/06/2012        
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 3 – Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Unit 4 – Memupuk Semangat Kekitaan
Sub Tajuk
Aktiviti 4C & 4D
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menyatakan kepentingan menjaga kebajikan anggota masyarakat

ii) Mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan setempat dan cara untuk mengatasi masalah tersebut

iii) Menghulurkan bantuan kepada anggota masyarakat yang memerlukannya

iv) Prihatin terhadap isu dan masalah dalam masyarakat
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi
- 90% murid dapat mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan setempat terutama di kawasan sekolah

- kelas di kawal dengan baik dan kerjasama drpd semua pelajar sangat bagus



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
18/06/2012        
Kelas
2A
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Persediaan Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Memilih acara masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.

Kognitif :

Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
18/06/2012        
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tema
Tema 3 – Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Unit 4 – Memupuk Semangat Kekitaan
Sub Tajuk
Aktiviti 4C & 4D
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menyatakan kepentingan menjaga kebajikan anggota masyarakat

ii) Mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan setempat dan cara untuk mengatasi masalah tersebut

iii) Menghulurkan bantuan kepada anggota masyarakat yang memerlukannya

iv) Prihatin terhadap isu dan masalah dalam masyarakat
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi
- 80% murid dapat mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan setempat terutama di kawasan sekolah

- kelas di kawal dengan baik dan kerjasama drpd semua pelajar sangat bagus



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
19/06/2012        
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 10 & 11 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Persediaan Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Memilih acara masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.

Kognitif :

Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
20/06/2012       
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tema
Tema 3 – Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Unit 4 – Memupuk Semangat Kekitaan
Sub Tajuk
Aktiviti 4C & 4D
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menyatakan kepentingan menjaga kebajikan anggota masyarakat

ii) Mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan setempat dan cara untuk mengatasi masalah tersebut

iii) Menghulurkan bantuan kepada anggota masyarakat yang memerlukannya

iv) Prihatin terhadap isu dan masalah dalam masyarakat
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi
- 95% murid dapat mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan setempat terutama di kawasan sekolah

- kelas di kawal dengan baik dan kerjasama drpd semua pelajar sangat bagus



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
20/06/2012       
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 10 & 11 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Persediaan Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Memilih acara masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.

Kognitif :

Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
21/06/2012        
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Persediaan Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Memilih acara masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.

Kognitif :

Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
21/06/2012        
Kelas
PA
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi


LATIHAN PSKPP



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
22/06/2012        
Kelas
2C
Masa
70 minit [ 7 & 8 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Persediaan Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Memilih acara masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.

Kognitif :

Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
22/06/2012        
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Persediaan Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Memilih acara masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.

Kognitif :

Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

No comments:

Post a Comment