M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
18/06/2012
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 3 – Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Unit 4 – Memupuk Semangat
Kekitaan
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 4C & 4D
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
|
i) Menyatakan kepentingan menjaga kebajikan
anggota masyarakat
|
|
ii) Mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan
setempat dan cara untuk mengatasi masalah tersebut
|
|
iii) Menghulurkan bantuan kepada anggota masyarakat
yang memerlukannya
|
|
iv) Prihatin
terhadap isu dan masalah dalam masyarakat
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- 90% murid dapat mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan setempat terutama di
kawasan sekolah
|
|
- kelas di kawal dengan baik dan kerjasama drpd semua
pelajar sangat bagus
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
18/06/2012
|
Kelas
|
2A
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan Kejohanan
Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara masing-masing
berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
18/06/2012
|
Kelas
|
2J
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tema
|
Tema 3 – Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Unit 4 – Memupuk Semangat
Kekitaan
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 4C & 4D
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
|
i) Menyatakan kepentingan menjaga kebajikan
anggota masyarakat
|
|
ii) Mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan
setempat dan cara untuk mengatasi masalah tersebut
|
|
iii) Menghulurkan bantuan kepada anggota masyarakat
yang memerlukannya
|
|
iv) Prihatin
terhadap isu dan masalah dalam masyarakat
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- 80% murid dapat mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan setempat terutama di
kawasan sekolah
|
|
- kelas di kawal dengan baik dan kerjasama drpd semua
pelajar sangat bagus
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
19/06/2012
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 10 & 11 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan Kejohanan
Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara masing-masing
berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
20/06/2012
|
Kelas
|
2G
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tema
|
Tema 3 – Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Unit 4 – Memupuk Semangat
Kekitaan
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 4C & 4D
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
|
i) Menyatakan kepentingan menjaga kebajikan
anggota masyarakat
|
|
ii) Mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan
setempat dan cara untuk mengatasi masalah tersebut
|
|
iii) Menghulurkan bantuan kepada anggota masyarakat
yang memerlukannya
|
|
iv) Prihatin
terhadap isu dan masalah dalam masyarakat
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- 95% murid dapat mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan setempat terutama di
kawasan sekolah
|
|
- kelas di kawal dengan baik dan kerjasama drpd semua
pelajar sangat bagus
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
20/06/2012
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 10 & 11 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan Kejohanan
Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara masing-masing
berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
21/06/2012
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan Kejohanan
Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara masing-masing
berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
21/06/2012
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan
Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan
aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
|
|
LATIHAN PSKPP
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
22/06/2012
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [ 7 & 8 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan Kejohanan
Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara masing-masing
berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
22/06/2012
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan Kejohanan
Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara masing-masing
berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui
aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
No comments:
Post a Comment