M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
23/07/2012
|
Kelas
|
2G
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 4 –
Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Unit 5 –
Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 5D
& 5E
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menerangkan jenis-jenis seni
bina dan jenis-jenis lukisan warisan pelbagai kaum
|
|
ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan
seni bina dan lukisan warisan pelbagai kaum
|
|
iii) Berbangga dengan kekayaan warisan
budaya Malaysia
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
|
|
Refleksi
|
- p&p tidak dilaksanakan kerana
pertukaran jadual waktu yang baru
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
23/07/2012
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 –
Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.1 – Isu
Insentif dalam Sukan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai
kejayaan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding
untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada :
|
Murid pernah
mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan
tahunan sekolah.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- p&p tidak dilaksanakan kerana
pertukaran jadual waktu yang baru
|
|
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
23/07/2012
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 – Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.1 – Isu
Insentif dalam Sukan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai
kejayaan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding
untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada :
|
Murid pernah
mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan
tahunan sekolah.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid sekadar mengetahui dua jenis insentif tetapi tidak dapat
menerangkan dua jenis insentif tersebut.
|
|
- pemahaman murid kelas ini sangat lemah dan tidak aktif dalam
perbincangan kelas.
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
24/07/2012
|
Kelas
|
2J
|
Masa
|
70 minit [ 4 & 5 ]
|
Tema
|
Tema 4 –
Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Unit 5 –
Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 5D
& 5E
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menerangkan jenis-jenis seni
bina dan jenis-jenis lukisan warisan pelbagai kaum
|
|
ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan
seni bina dan lukisan warisan pelbagai kaum
|
|
iii) Berbangga dengan kekayaan warisan
budaya Malaysia
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- murid sangat lemah untuk menerangkan jenis-jenis seni bina dan
jenis-jenis lukisan warisan pelbagai kaum di Malaysia.
|
|
- tahap komunikasi murid kelas ini sangat lemah dan malu dalam
perbincangan kelas.
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
24/07/2012
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 –
Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.1 – Isu Insentif
dalam Sukan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai
kejayaan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding
untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada :
|
Murid pernah
mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan
tahunan sekolah.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis
insentif tersebut dengan baik.
|
|
- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan
kelas.
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
25/07/2012
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 4 –
Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Unit 5 –
Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 5D
& 5E
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menerangkan jenis-jenis seni
bina dan jenis-jenis lukisan warisan pelbagai kaum
|
|
ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan
seni bina dan lukisan warisan pelbagai kaum
|
|
iii) Berbangga dengan kekayaan warisan
budaya Malaysia
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- murid dapat menerangkan jenis-jenis seni bina dan jenis-jenis
lukisan warisan pelbagai kaum di Malaysia.
|
|
- tahap komunikasi murid kelas ini agak baik dan aktif dalam perbincangan
kelas.
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
25/07/2012
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 –
Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.1 – Isu
Insentif dalam Sukan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai
kejayaan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding
untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada :
|
Murid pernah
mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan
tahunan sekolah.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- p&p dalam kelas tidak dapat
dijalankan kerana hampir semua murid tiada kerusi
|
|
- p&p ditukar kepada pendidikan jasmani
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
26/07/2012
|
Kelas
|
2A
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 –
Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.1 – Isu
Insentif dalam Sukan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai
kejayaan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding
untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada :
|
Murid pernah
mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan
tahunan sekolah.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis
insentif tersebut dengan baik.
|
|
- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan
kelas.
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
26/07/2012
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid
bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
|
- kelas di kawal
dengan baik
|
|
- kerjasama yang
baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
27/07/2012
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 –
Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.1 – Isu
Insentif dalam Sukan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai
kejayaan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding
untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada :
|
Murid pernah
mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan
tahunan sekolah.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis
insentif tersebut dengan baik.
|
|
- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan
kelas.
|
|
|
RPH sehingga minggu 30 sahaja. RPH minggu 31 tidak ada.
ReplyDeleteTerima kasih.
htchong