01 August 2012

RPH MINGGU 30


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
23/07/2012        
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 5 – Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
Sub Tajuk
Aktiviti 5D & 5E
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan jenis-jenis seni bina dan jenis-jenis lukisan warisan pelbagai kaum

ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan seni bina dan lukisan warisan pelbagai kaum

iii) Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.


Refleksi
- p&p tidak dilaksanakan kerana pertukaran jadual waktu yang baru



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
23/07/2012        
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.1 – Isu Insentif dalam Sukan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai kejayaan.

Afektif                :

Menerapkan nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.


Pengalaman Sedia ada :
Murid pernah mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan tahunan sekolah.
BBM

Refleksi
- p&p tidak dilaksanakan kerana pertukaran jadual waktu yang baru





M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
23/07/2012        
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.1 – Isu Insentif dalam Sukan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai kejayaan.

Afektif                :

Menerapkan nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.


Pengalaman Sedia ada :
Murid pernah mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan tahunan sekolah.
BBM

Refleksi
- murid sekadar mengetahui dua jenis insentif tetapi tidak dapat menerangkan dua jenis insentif tersebut.

- pemahaman murid kelas ini sangat lemah dan tidak aktif dalam perbincangan kelas.



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
24/07/2012        
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 4 & 5 ]
Tema
Tema 4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 5 – Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
Sub Tajuk
Aktiviti 5D & 5E
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan jenis-jenis seni bina dan jenis-jenis lukisan warisan pelbagai kaum

ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan seni bina dan lukisan warisan pelbagai kaum

iii) Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi
- murid sangat lemah untuk menerangkan jenis-jenis seni bina dan jenis-jenis lukisan warisan pelbagai kaum di Malaysia.

- tahap komunikasi murid kelas ini sangat lemah dan malu dalam perbincangan kelas.



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
24/07/2012        
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.1 – Isu Insentif dalam Sukan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai kejayaan.

Afektif                :

Menerapkan nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.


Pengalaman Sedia ada :
Murid pernah mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan tahunan sekolah.
BBM

Refleksi
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis insentif tersebut dengan baik.

- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan kelas.



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
25/07/2012        
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 5 – Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
Sub Tajuk
Aktiviti 5D & 5E
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan jenis-jenis seni bina dan jenis-jenis lukisan warisan pelbagai kaum

ii) Melibatkan diri dalam usaha mengekalkan seni bina dan lukisan warisan pelbagai kaum

iii) Berbangga dengan kekayaan warisan budaya Malaysia
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi
- murid dapat menerangkan jenis-jenis seni bina dan jenis-jenis lukisan warisan pelbagai kaum di Malaysia.

- tahap komunikasi murid kelas ini agak baik dan aktif dalam perbincangan kelas.



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
25/07/2012        
Kelas
2C
Masa
70 minit [9 & 10 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.1 – Isu Insentif dalam Sukan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai kejayaan.

Afektif                :

Menerapkan nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.


Pengalaman Sedia ada :
Murid pernah mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan tahunan sekolah.
BBM

Refleksi
- p&p dalam kelas tidak dapat dijalankan kerana hampir semua murid tiada kerusi

- p&p ditukar kepada pendidikan jasmani



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
26/07/2012        
Kelas
2A
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.1 – Isu Insentif dalam Sukan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai kejayaan.

Afektif                :

Menerapkan nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.


Pengalaman Sedia ada :
Murid pernah mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan tahunan sekolah.
BBM

Refleksi
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis insentif tersebut dengan baik.

- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan kelas.



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
26/07/2012        
Kelas
PA
Masa
70 minit [11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
27/07/2012        
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.1 – Isu Insentif dalam Sukan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai kejayaan.

Afektif                :

Menerapkan nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.


Pengalaman Sedia ada :
Murid pernah mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan tahunan sekolah.
BBM

Refleksi
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis insentif tersebut dengan baik.

- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan kelas.



1 comment:

  1. RPH sehingga minggu 30 sahaja. RPH minggu 31 tidak ada.

    Terima kasih.

    htchong

    ReplyDelete