05 October 2012

RPH MINGGU 38





17/09/2012 – CUTI HARI MALAYSIA


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
18/09/2012        
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Unit 6 – Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
Sub Tajuk
Aktiviti 6B – Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menjelaskan pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.

ii) Mengekalkan amalan demokrasi di Malaysia

iii) Menghormati proses demokrasi di Malaysia
KBKK
Gerak Kerja Individu


Refleksi
- murid tidak dapat menyiapkan gerak kerja individu dalam tempoh yang ditetapkan.

- komunikasi dua hala antara guru dan murid sangat lemah

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
18/09/2012        
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
19/09/2012        
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 4 & 5 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Unit 6 – Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
Sub Tajuk
Aktiviti 6B – Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menjelaskan pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.

ii) Mengekalkan amalan demokrasi di Malaysia

iii) Menghormati proses demokrasi di Malaysia
KBKK
Gerak Kerja Individu


Refleksi
- murid tidak dapat menyiapkan gerak kerja individu dalam tempoh yang ditetapkan.

- komunikasi dua hala antara guru dan murid kurang aktif

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
19/09/2012        
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- murid lelaki sangat aktif berbanding murid perempuan semasa melakukan aktiviti

- 5 murid lelaki tidak memakai pakaian PJ dihukum mengutip sampah



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
19/09/2012        
Kelas
2C
Masa
70 minit [11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- aktiviti terhenti separuh jalan kerana hujan yang mula turun

- murid diarah balik ke kelas, namun meja dan kerusi pula tiada



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
20/09/2012       
Kelas
2A
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- aktiviti yang dirancang tidak dapat dijalankan kerana hujan

- murid diarah balik ke kelas



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
20/09/2012       
Kelas
PA
Masa
70 minit [11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- 2 murid murid lelaki tidak menggunakan pakian PJ

- semua murid aktif bersukan dan kelas dikawal dengan baik



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
21/09/2012        
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kawalan kelas dan kerjasama kelas ini sangat baik



SEKOLAH GANTI

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
22/09/2012        
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :
Pengalaman Sedia ada :
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama kurang baik drpd semua murid



No comments:

Post a Comment