17/09/2012 – CUTI HARI MALAYSIA
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
18/09/2012
|
Kelas
|
2J
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 5 –
Malaysia Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Unit 6 – Sistem
Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 6B – Pilihan
Raya dan Pembentukan Kerajaan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menjelaskan pentingnya pilihan
raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.
|
|
ii) Mengekalkan amalan demokrasi di
Malaysia
|
|
iii) Menghormati proses demokrasi di
Malaysia
|
KBKK
|
Gerak Kerja Individu
|
|
|
Refleksi
|
- murid tidak dapat menyiapkan gerak kerja
individu dalam tempoh yang ditetapkan.
|
|
- komunikasi dua hala antara guru dan murid
sangat lemah
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
18/09/2012
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang
dibuat
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
19/09/2012
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
70 minit [ 4 & 5 ]
|
Tema
|
Tema 5 –
Malaysia Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Unit 6 – Sistem
Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 6B – Pilihan
Raya dan Pembentukan Kerajaan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menjelaskan pentingnya pilihan
raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.
|
|
ii) Mengekalkan amalan demokrasi di
Malaysia
|
|
iii) Menghormati proses demokrasi di
Malaysia
|
KBKK
|
Gerak Kerja Individu
|
|
|
Refleksi
|
- murid tidak dapat menyiapkan gerak kerja
individu dalam tempoh yang ditetapkan.
|
|
- komunikasi dua hala antara guru dan murid
kurang aktif
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
19/09/2012
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid lelaki sangat aktif berbanding
murid perempuan semasa melakukan aktiviti
|
|
- 5 murid lelaki tidak memakai pakaian PJ
dihukum mengutip sampah
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
19/09/2012
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- aktiviti terhenti separuh jalan kerana
hujan yang mula turun
|
|
- murid diarah balik ke kelas, namun meja
dan kerusi pula tiada
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
20/09/2012
|
Kelas
|
2A
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- aktiviti yang dirancang tidak dapat
dijalankan kerana hujan
|
|
- murid diarah balik ke kelas
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
20/09/2012
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- 2 murid murid lelaki tidak menggunakan
pakian PJ
|
|
-
semua murid aktif bersukan dan kelas dikawal dengan baik
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
21/09/2012
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang
dibuat
|
|
- kawalan kelas dan kerjasama kelas ini
sangat baik
|
|
|
SEKOLAH GANTI
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
22/09/2012
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
Pengalaman
Sedia ada :
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang
dibuat
|
|
- kerjasama kurang baik drpd semua murid
|
|
|
No comments:
Post a Comment