M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
28/01/2013
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 1 –
Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Unit 1 –
Kecemerlangan Diri
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 1D –
Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menerangkan
ciri-ciri perwatakan yang terpuji
|
|
ii) Mengamalkan
perwatakan yang terpuji
|
|
iii) Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
|
Refleksi
|
- 80% murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik
|
|
- komunikasi dua hala antara guru dan murid
sangat aktif
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
28/01/2013
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tema
|
Tema 1 –
Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Unit 1 –
Kecemerlangan Diri
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 1D –
Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menerangkan
ciri-ciri perwatakan yang terpuji
|
|
ii) Mengamalkan
perwatakan yang terpuji
|
|
iii) Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
|
Refleksi
|
- 70% murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik
|
|
- komunikasi dua hala antara guru dan murid
kurang aktif
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
29/01/2013
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
|
Tajuk
|
Lari Berganti-ganti
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
|
Refleksi
|
- aktiviti mencapai objektif 85%
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
29/01/2013
|
Kelas
|
2K
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
|
Tajuk
|
Lari Berganti-ganti
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
|
Refleksi
|
- aktiviti mencapai objektif 65%
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- 3 org murid tidak membawa baju PJ telah
diambil tindakan
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
30/01/2013
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kemahiran Sukan
|
Tajuk
|
Lari Berganti-ganti
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
|
Refleksi
|
- aktiviti mencapai objektif 75%
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
30/01/2013
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
|
Tajuk
|
Lari Berganti-ganti
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
|
Refleksi
|
- aktiviti mencapai objektif 85%
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
31/01/2013
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
|
Tajuk
|
Lari Berganti-ganti
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan
teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
|
Refleksi
|
- aktiviti mencapai objektif 85%
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
31/01/2013
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Daya Tahan Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskular dalam kehidupan seharian.
|
|
Murid dapat
menjelaskan kepentingan daya tahan kardiovaskular
|
|
untuk kecergasan fizikal.
|
|
Afektif :
|
|
Menghargai
kepentingan daya tahan kardiovaskular
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- sangat rendah murid mengetahui
kepentingan dayatahan kardiovaskular
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
01/02/2013
|
Kelas
|
2H
|
Masa
|
70 minit [ 4 & 5 ]
|
Tema
|
Tema 1 –
Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Unit 1 –
Kecemerlangan Diri
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 1D –
Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
|
i) Menerangkan
ciri-ciri perwatakan yang terpuji
|
|
ii) Mengamalkan
perwatakan yang terpuji
|
|
iii) Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
|
Refleksi
|
- 75% murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik
|
|
- komunikasi dua hala antara guru dan murid
agak aktif
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
01/02/2013
|
Kelas
|
2G
|
Masa
|
70 minit [ 7 & 8 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
|
Tajuk
|
Lari Berganti-ganti
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
|
Refleksi
|
- aktiviti mencapai objektif 80%
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
SEKOLAH GANTI
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
02/02/2013
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
|
Tajuk
|
Melontar Peluru
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan
3 drpd 4 percubaan melontar peluru dengan teknik yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui fasa-fasa dalam aktiviti melontar peluru dan keselamatan yang
perlu dipatuhi.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Kon, Wisel, Pitar Ukur, Peluru
|
Refleksi
|
- aktiviti mencapai objektif 80%
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani
& Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
02/02/2013
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [11 &
12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif
:
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid seronok melakukan aktiviti
|
|
- semua murid aktif bersukan dan kelas dikawal dengan
baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
No comments:
Post a Comment