02 February 2013

RPH MINGGU 5


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
28/01/2013        
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 1 – Pencapaian Kendiri
Tajuk
Unit 1 – Kecemerlangan Diri
Sub Tajuk
Aktiviti 1D – Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji

 ii) Mengamalkan perwatakan yang terpuji

iii) Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
KBKK
Menjana idea dan mengintlak


Refleksi
- 80% murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik

- komunikasi dua hala antara guru dan murid sangat aktif


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
28/01/2013        
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tema
Tema 1 – Pencapaian Kendiri
Tajuk
Unit 1 – Kecemerlangan Diri
Sub Tajuk
Aktiviti 1D – Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji

 ii) Mengamalkan perwatakan yang terpuji

iii) Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
KBKK
Menjana idea dan mengintlak


Refleksi
- 70% murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik

- komunikasi dua hala antara guru dan murid kurang aktif

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
29/01/2013        
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Lari Berganti-ganti
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  85%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
29/01/2013        
Kelas
2K
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Lari Berganti-ganti
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  65%

- kelas di kawal dengan baik

- 3 org murid tidak membawa baju PJ telah diambil tindakan

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
30/01/2013        
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan
Tajuk
Lari Berganti-ganti
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  75%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
30/01/2013        
Kelas
2C
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Lari Berganti-ganti
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  85%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
31/01/2013         
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Lari Berganti-ganti
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  85%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
31/01/2013         
Kelas
PA
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskular dalam kehidupan seharian.

Murid dapat menjelaskan kepentingan daya tahan kardiovaskular

untuk kecergasan fizikal.

Afektif                :

Menghargai kepentingan daya tahan kardiovaskular
BBM

Refleksi
- sangat rendah murid mengetahui kepentingan dayatahan kardiovaskular

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
01/02/2013        
Kelas
2H
Masa
70 minit [ 4 & 5 ]
Tema
Tema 1 – Pencapaian Kendiri
Tajuk
Unit 1 – Kecemerlangan Diri
Sub Tajuk
Aktiviti 1D – Ciri-ciri Perwatakan yang Terpuji
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji

 ii) Mengamalkan perwatakan yang terpuji

iii) Menghargai kepentingan ciri-ciri perwatakan yang terpuji
KBKK
Menjana idea dan mengintlak


Refleksi
- 75% murid dapat menerangkan ciri-ciri perwatakan yang terpuji dengan baik

- komunikasi dua hala antara guru dan murid agak aktif

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
01/02/2013        
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 7 & 8 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Lari Berganti-ganti
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  80%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

SEKOLAH GANTI

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
02/02/2013        
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Melontar Peluru
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 3 drpd 4 percubaan melontar peluru dengan teknik yang betul.

Kognitif :

Mengetahui fasa-fasa dalam aktiviti melontar peluru dan keselamatan yang perlu dipatuhi.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Pitar Ukur, Peluru
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  80%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
02/02/2013        
Kelas
PA
Masa
70 minit [11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- murid seronok melakukan aktiviti

- semua murid aktif bersukan dan kelas dikawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

No comments:

Post a Comment