M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
4/02/2013
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 2 – Hubungan
Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 2 – Perpaduan
Dalam Keluarga
|
Sub Tajuk
|
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga
|
|
ii) Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga
|
|
iii) Menghargai perpaduan dalam keluarga
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
|
Refleksi
|
- kemahiran komunikasi murid agak lemah
menyukarkan mereka untuk menerangkan apa yang mereka faham
|
|
- interaksi
murid dengan guru juga kurang aktif
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
4/02/2013
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tema
|
Tema 2 – Hubungan
Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 2 – Perpaduan
Dalam Keluarga
|
Sub Tajuk
|
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga
|
|
ii) Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga
|
|
iii) Menghargai perpaduan dalam keluarga
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
|
Refleksi
|
- kemahiran komunikasi murid agak lemah
menyukarkan mereka untuk menerangkan apa yang mereka faham
|
|
- interaksi
murid dengan guru juga kurang aktif
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
5/02/2013
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Kemahiran Sukan
& Olahraga
|
Tajuk
|
Lompat Kijang
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan teknik lompat kijang dengan cara yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara
lompat kijang
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon
|
Refleksi
|
- aktiviti
mencapai objektif 90%
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
5/02/2013
|
Kelas
|
2K
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Kemahiran Sukan
& Olahraga
|
Tajuk
|
Lompat Kijang
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan teknik lompat kijang dengan cara yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara
lompat kijang
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon
|
Refleksi
|
- aktiviti
mencapai objektif 60%
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
- murid
tidak membawa baju PJ telah diambil tindakan
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
6/02/2013
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Kemahiran Sukan
& Olahraga
|
Tajuk
|
Lompat Kijang
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan teknik lompat kijang dengan cara yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara
lompat kijang
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon
|
Refleksi
|
- aktiviti
mencapai objektif 80%
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
6/02/2013
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Kemahiran Sukan
& Olahraga
|
Tajuk
|
Lompat Kijang
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan teknik lompat kijang dengan cara yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara
lompat kijang
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon
|
Refleksi
|
- aktiviti
mencapai objektif 85%
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
7/02/2013
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Kemahiran Sukan
& Olahraga
|
Tajuk
|
Lompat Kijang
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan teknik lompat kijang dengan cara yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara
lompat kijang
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon
|
Refleksi
|
- aktiviti
mencapai objektif 80%
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
7/02/2013
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan
kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Kon
|
Refleksi
|
-
murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
8/02/2013
|
Kelas
|
2H
|
Masa
|
70 minit [ 4 & 5 ]
|
Tema
|
Tema 2 – Hubungan
Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 2 – Perpaduan
Dalam Keluarga
|
Sub Tajuk
|
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga
|
|
ii) Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga
|
|
iii) Menghargai perpaduan dalam keluarga
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
|
Refleksi
|
- kemahiran komunikasi murid agak lemah
menyukarkan mereka untuk menerangkan apa yang mereka faham
|
|
- interaksi
murid dengan guru juga kurang aktif
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
8/02/2013
|
Kelas
|
2G
|
Masa
|
70 minit [ 7 & 8 ]
|
Tunjang
|
Kemahiran Sukan
& Olahraga
|
Tajuk
|
Lompat Kijang
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan teknik lompat kijang dengan cara yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara
lompat kijang
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon
|
Refleksi
|
- aktiviti
mencapai objektif 80%
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
semakan RPH Minggu 5 & 6: Terima kasih kerana menulis dan menyediakan blog RPH yang kemaskini. Keep up good work cikgu!
ReplyDelete