11 February 2013

RPH MINGGU 6


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
4/02/2013     
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk

Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga

 ii) Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

iii) Menghargai perpaduan dalam keluarga
KBKK
Menjana idea dan mengintlak


Refleksi
- kemahiran komunikasi murid agak lemah menyukarkan mereka untuk menerangkan apa yang mereka faham

- interaksi murid dengan guru juga kurang aktif


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
4/02/2013     
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk

Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga

 ii) Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

iii) Menghargai perpaduan dalam keluarga
KBKK
Menjana idea dan mengintlak


Refleksi
- kemahiran komunikasi murid agak lemah menyukarkan mereka untuk menerangkan apa yang mereka faham

- interaksi murid dengan guru juga kurang aktif

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
5/02/2013     
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Kemahiran Sukan & Olahraga
Tajuk
Lompat Kijang
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik lompat kijang dengan cara yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lompat kijang

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  90%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
5/02/2013     
Kelas
2K
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Kemahiran Sukan & Olahraga
Tajuk
Lompat Kijang
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik lompat kijang dengan cara yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lompat kijang

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  60%

- kelas di kawal dengan baik

- murid tidak membawa baju PJ telah diambil tindakan

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
6/02/2013     
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Kemahiran Sukan & Olahraga
Tajuk
Lompat Kijang
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik lompat kijang dengan cara yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lompat kijang

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  80%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
6/02/2013     
Kelas
2C
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Kemahiran Sukan & Olahraga
Tajuk
Lompat Kijang
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik lompat kijang dengan cara yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lompat kijang

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  85%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
7/02/2013     
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Kemahiran Sukan & Olahraga
Tajuk
Lompat Kijang
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik lompat kijang dengan cara yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lompat kijang

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  80%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
7/02/2013     
Kelas
PA
Masa
70 minit [11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
8/02/2013     
Kelas
2H
Masa
70 minit [ 4 & 5 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk

Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga

 ii) Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

iii) Menghargai perpaduan dalam keluarga
KBKK
Menjana idea dan mengintlak


Refleksi
- kemahiran komunikasi murid agak lemah menyukarkan mereka untuk menerangkan apa yang mereka faham

- interaksi murid dengan guru juga kurang aktif

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
8/02/2013     
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 7 & 8 ]
Tunjang
Kemahiran Sukan & Olahraga
Tajuk
Lompat Kijang
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik lompat kijang dengan cara yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lompat kijang

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  80%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid


1 comment:

  1. semakan RPH Minggu 5 & 6: Terima kasih kerana menulis dan menyediakan blog RPH yang kemaskini. Keep up good work cikgu!

    ReplyDelete