M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
04/03/2013
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 2C –
Rumahku Syurgaku
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i)
Mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota keluarga
|
|
ii) Menunjukkan
sikap bertanggunjawab sebagai anggota keluarga
|
|
iii)
Menghormati dan menghargai anggota keluarga
|
KBKK
|
Menjana idea dan
mengintlak
|
|
- murid aktif semasa sesi soalan jawab
|
Refleksi
|
- komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah
|
|
- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
04/03/2013
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tema
|
Tema 2 –
Hubungan Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 2 –
Perpaduan Dalam Keluarga
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 2C –
Rumahku Syurgaku
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i)
Mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota keluarga
|
|
ii) Menunjukkan
sikap bertanggunjawab sebagai anggota keluarga
|
|
iii)
Menghormati dan menghargai anggota keluarga
|
KBKK
|
Menjana idea dan
mengintlak
|
|
- murid
pasif semasa sesi soalan jawab
|
Refleksi
|
-
komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah
|
|
-
murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
05/03/2013
|
Kelas
|
2H
|
Masa
|
70 minit [ 4 & 5 ]
|
Tema
|
Tema 2 –
Hubungan Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 2 –
Perpaduan Dalam Keluarga
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 2C –
Rumahku Syurgaku
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i)
Mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota keluarga
|
|
ii) Menunjukkan
sikap bertanggunjawab sebagai anggota keluarga
|
|
iii)
Menghormati dan menghargai anggota keluarga
|
KBKK
|
Menjana idea dan
mengintlak
|
|
- murid
pasif semasa sesi soalan jawab
|
Refleksi
|
-
komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah
|
|
-
murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
05/03/2013
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse &
Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
B3 DJ1 E1 - Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
B4 DJ1 E1 -
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Lompat Kuadran
|
|
Stesen
2 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 3 – Lompat Bintang
|
|
Stesen
4 – Bangkit Tubi
|
|
Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen
6 – Meniti Palang
|
|
Stesen 7 – Tangga Tegak
|
|
Stesen
8 – Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- Murid
dapat melakukan aktiviti latihan Fartlek
dan ParCourse dengan betul dan selamat.
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
05/03/2013
|
Kelas
|
2K
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse &
Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
B3 DJ1 E1 - Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
B4 DJ1 E1 -
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Lompat Kuadran
|
|
Stesen
2 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 3 – Lompat Bintang
|
|
Stesen
4 – Bangkit Tubi
|
|
Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen
6 – Meniti Palang
|
|
Stesen 7 – Tangga Tegak
|
|
Stesen
8 – Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- Murid
dapat melakukan aktiviti latihan Fartlek
dan ParCourse dengan betul dan selamat.
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
06/03/2013
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse &
Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
B3 DJ1 E1 - Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
B4 DJ1 E1 -
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Lompat Kuadran
|
|
Stesen
2 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 3 – Lompat Bintang
|
|
Stesen
4 – Bangkit Tubi
|
|
Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen
6 – Meniti Palang
|
|
Stesen 7 – Tangga Tegak
|
|
Stesen
8 – Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- Murid
dapat melakukan aktiviti latihan Fartlek
dan ParCourse dengan betul dan selamat.
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
06/03/2013
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse &
Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
B3 DJ1 E1 - Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
B4 DJ1 E1 -
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Lompat Kuadran
|
|
Stesen
2 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 3 – Lompat Bintang
|
|
Stesen
4 – Bangkit Tubi
|
|
Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen
6 – Meniti Palang
|
|
Stesen 7 – Tangga Tegak
|
|
Stesen
8 – Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- Murid
dapat melakukan aktiviti latihan Fartlek
dan ParCourse dengan betul dan selamat.
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
07/03/2013
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse &
Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
B3 DJ1 E1 - Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
B4 DJ1 E1 -
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Lompat Kuadran
|
|
Stesen
2 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 3 – Lompat Bintang
|
|
Stesen
4 – Bangkit Tubi
|
|
Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen
6 – Meniti Palang
|
|
Stesen 7 – Tangga Tegak
|
|
Stesen
8 – Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- Murid
dapat melakukan aktiviti latihan Fartlek
dan ParCourse dengan betul dan selamat.
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
07/03/2013
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan
kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Kon
|
Refleksi
|
-
murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
08/03/2013
|
Kelas
|
2G
|
Masa
|
70 minit [ 7 & 8 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse &
Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
B3 DJ1 E1 - Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
B4 DJ1 E1 -
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Lompat Kuadran
|
|
Stesen
2 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 3 – Lompat Bintang
|
|
Stesen
4 – Bangkit Tubi
|
|
Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen
6 – Meniti Palang
|
|
Stesen 7 – Tangga Tegak
|
|
Stesen
8 – Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- Murid
dapat melakukan aktiviti latihan Fartlek
dan ParCourse dengan betul dan selamat.
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
No comments:
Post a Comment