14 March 2013

RPH MINGGU 10


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
04/03/2013   
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk
Aktiviti 2C – Rumahku Syurgaku
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota keluarga

ii) Menunjukkan sikap bertanggunjawab sebagai anggota keluarga

iii) Menghormati dan menghargai anggota keluarga
KBKK
Menjana idea dan mengintlak

- murid aktif semasa sesi soalan jawab
Refleksi
- komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
04/03/2013   
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk
Aktiviti 2C – Rumahku Syurgaku
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota keluarga

ii) Menunjukkan sikap bertanggunjawab sebagai anggota keluarga

iii) Menghormati dan menghargai anggota keluarga
KBKK
Menjana idea dan mengintlak

- murid pasif semasa sesi soalan jawab
Refleksi
- komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
05/03/2013   
Kelas
2H
Masa
70 minit [ 4 & 5 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk
Aktiviti 2C – Rumahku Syurgaku
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Mengenal pasti sikap bertanggungjawab kepada anggota keluarga

ii) Menunjukkan sikap bertanggunjawab sebagai anggota keluarga

iii) Menghormati dan menghargai anggota keluarga
KBKK
Menjana idea dan mengintlak

- murid pasif semasa sesi soalan jawab
Refleksi
- komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
05/03/2013   
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Kecergasan
Tajuk
Kecergasan Fizikal
Sub Tajuk
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

B3 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti latihan Fartlek (daya tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah yang betul.

Kognitif :

B4 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan)

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon


Aspek
Keselamatan

1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Stesen 1 – Lompat Kuadran               

Stesen 2 – Tekan Tubi

Stesen 3 – Lompat Bintang                

Stesen 4 – Bangkit Tubi

Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang     

Stesen 6 – Meniti Palang

Stesen 7 – Tangga Tegak                   

Stesen 8 – Bergayut di Palang


Refleksi
- Murid dapat melakukan aktiviti latihan Fartlek dan ParCourse dengan betul dan selamat.

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
05/03/2013   
Kelas
2K
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Kecergasan
Tajuk
Kecergasan Fizikal
Sub Tajuk
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

B3 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti latihan Fartlek (daya tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah yang betul.

Kognitif :

B4 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan)

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon


Aspek
Keselamatan

1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Stesen 1 – Lompat Kuadran               

Stesen 2 – Tekan Tubi

Stesen 3 – Lompat Bintang                

Stesen 4 – Bangkit Tubi

Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang     

Stesen 6 – Meniti Palang

Stesen 7 – Tangga Tegak                   

Stesen 8 – Bergayut di Palang


Refleksi
- Murid dapat melakukan aktiviti latihan Fartlek dan ParCourse dengan betul dan selamat.

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
06/03/2013   
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Kecergasan
Tajuk
Kecergasan Fizikal
Sub Tajuk
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

B3 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti latihan Fartlek (daya tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah yang betul.

Kognitif :

B4 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan)

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon


Aspek
Keselamatan

1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Stesen 1 – Lompat Kuadran               

Stesen 2 – Tekan Tubi

Stesen 3 – Lompat Bintang                

Stesen 4 – Bangkit Tubi

Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang     

Stesen 6 – Meniti Palang

Stesen 7 – Tangga Tegak                   

Stesen 8 – Bergayut di Palang


Refleksi
- Murid dapat melakukan aktiviti latihan Fartlek dan ParCourse dengan betul dan selamat.

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
06/03/2013   
Kelas
2C
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Kecergasan
Tajuk
Kecergasan Fizikal
Sub Tajuk
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

B3 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti latihan Fartlek (daya tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah yang betul.

Kognitif :

B4 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan)

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon


Aspek
Keselamatan

1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Stesen 1 – Lompat Kuadran               

Stesen 2 – Tekan Tubi

Stesen 3 – Lompat Bintang                

Stesen 4 – Bangkit Tubi

Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang     

Stesen 6 – Meniti Palang

Stesen 7 – Tangga Tegak                   

Stesen 8 – Bergayut di Palang


Refleksi
- Murid dapat melakukan aktiviti latihan Fartlek dan ParCourse dengan betul dan selamat.

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
07/03/2013   
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Kecergasan
Tajuk
Kecergasan Fizikal
Sub Tajuk
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

B3 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti latihan Fartlek (daya tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah yang betul.

Kognitif :

B4 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan)

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon


Aspek
Keselamatan

1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Stesen 1 – Lompat Kuadran               

Stesen 2 – Tekan Tubi

Stesen 3 – Lompat Bintang                

Stesen 4 – Bangkit Tubi

Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang     

Stesen 6 – Meniti Palang

Stesen 7 – Tangga Tegak                   

Stesen 8 – Bergayut di Palang


Refleksi
- Murid dapat melakukan aktiviti latihan Fartlek dan ParCourse dengan betul dan selamat.

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
07/03/2013   
Kelas
PA
Masa
70 minit [11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
08/03/2013   
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 7 & 8 ]
Tunjang
Kecergasan
Tajuk
Kecergasan Fizikal
Sub Tajuk
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

B3 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti latihan Fartlek (daya tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah yang betul.

Kognitif :

B4 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan)

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon


Aspek
Keselamatan

1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Stesen 1 – Lompat Kuadran               

Stesen 2 – Tekan Tubi

Stesen 3 – Lompat Bintang                

Stesen 4 – Bangkit Tubi

Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang     

Stesen 6 – Meniti Palang

Stesen 7 – Tangga Tegak                   

Stesen 8 – Bergayut di Palang


Refleksi
- Murid dapat melakukan aktiviti latihan Fartlek dan ParCourse dengan betul dan selamat.

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid


No comments:

Post a Comment