M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
25/02/2013
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 2 – Hubungan
Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 2 – Perpaduan
Dalam Keluarga
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 2B –
Keluarga Sepakat Membawa Berkat
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menerapkan kebaikan menjalinkan hubungan
erat antara anggota keluarga
|
|
ii) Menjalin
hubungan erat antara anggota keluarga
|
|
iii) Menghormati dan menghargai anggota
keluarga
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
- murid
aktif semasa sesi soalan jawab
|
Refleksi
|
-
komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah
|
|
-
murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
25/02/2013
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tema
|
Tema 2 –
Hubungan Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 2 –
Perpaduan Dalam Keluarga
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 2B –
Keluarga Sepakat Membawa Berkat
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menerapkan kebaikan menjalinkan hubungan
erat antara anggota keluarga
|
|
ii)
Menjalin hubungan erat antara anggota keluarga
|
|
iii) Menghormati dan menghargai anggota
keluarga
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
- murid
pasif semasa sesi soalan jawab
|
Refleksi
|
-
komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah
|
|
-
murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
26/02/2013
|
Kelas
|
2H
|
Masa
|
70 minit [ 4 & 5 ]
|
Tema
|
Tema 2 –
Hubungan Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 2 –
Perpaduan Dalam Keluarga
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 2B –
Keluarga Sepakat Membawa Berkat
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menerapkan kebaikan menjalinkan hubungan
erat antara anggota keluarga
|
|
ii)
Menjalin hubungan erat antara anggota keluarga
|
|
iii) Menghormati dan menghargai anggota
keluarga
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
- murid
pasif semasa sesi soalan jawab
|
Refleksi
|
-
komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah
|
|
-
murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
26/02/2013
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1.
NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk
Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2.
TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk
Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3. RINGKUK
TUBI SEPARA
Untuk
Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4.
JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk
mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
-
ujian tidak dapat dijalankan kerana hari hujan
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
26/02/2013
|
Kelas
|
2K
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1.
NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk
Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2.
TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk
Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3.
RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk
Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4.
JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk
mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
-
ujian tidak dapat dijalankan kerana hari hujan
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
27/02/2013
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1.
NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk
Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2.
TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk
Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3.
RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk
Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4.
JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk
mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
- 2
orang pelajar belum membuat ujian keran tidak hadir
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
27/02/2013
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1.
NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk
Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2.
TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk
Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3.
RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk
Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4.
JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk
mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
-
semua pelajar selesai melakukan ujian segak
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
28/02/2013
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1.
NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk
Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2.
TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk
Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3.
RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk
Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4.
JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk
mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
-
ujian tidak dapat dijalankan kerana hari hujan
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
28/02/2013
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan
kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Kon
|
Refleksi
|
-
murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
01/03/2013
|
Kelas
|
2G
|
Masa
|
70 minit [ 7 & 8 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
|
2. Alatan ujian yang
digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1.
NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk
Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2.
TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk
Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3.
RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk
Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4.
JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk
mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
- 5
orang pelajar belum membuat ujian keran tidak hadir
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
SEKOLAH GANTI
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
02/03/2013
|
Kelas
|
2G
|
Masa
|
70 minit [ 7 & 8 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse &
Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
B3 DJ1 E1 - Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
B4 DJ1 E1 -
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik,
Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Lompat Kuadran
|
|
Stesen
2 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 3 – Lompat Bintang
|
|
Stesen
4 – Bangkit Tubi
|
|
Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen
6 – Meniti Palang
|
|
Stesen 7 – Tangga Tegak
|
|
Stesen
8 – Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- p&p berjalan dengan lancar. Murid
bersemangat menjalankan aktiviti
|
|
-
kelas di kawal dengan baik
|
|
-
kerjasama yang baik drpd semua murid
|
No comments:
Post a Comment