02 March 2013

RPH MINGGU 9

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
25/02/2013   
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk
Aktiviti 2B – Keluarga Sepakat Membawa Berkat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Menerapkan kebaikan menjalinkan hubungan erat antara anggota keluarga

 ii) Menjalin hubungan erat antara anggota keluarga

iii) Menghormati dan menghargai anggota keluarga
KBKK
Menjana idea dan mengintlak

- murid aktif semasa sesi soalan jawab
Refleksi
- komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
25/02/2013   
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk
Aktiviti 2B – Keluarga Sepakat Membawa Berkat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Menerapkan kebaikan menjalinkan hubungan erat antara anggota keluarga

 ii) Menjalin hubungan erat antara anggota keluarga

iii) Menghormati dan menghargai anggota keluarga
KBKK
Menjana idea dan mengintlak

- murid pasif semasa sesi soalan jawab
Refleksi
- komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
26/02/2013   
Kelas
2H
Masa
70 minit [ 4 & 5 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk
Aktiviti 2B – Keluarga Sepakat Membawa Berkat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Menerapkan kebaikan menjalinkan hubungan erat antara anggota keluarga

 ii) Menjalin hubungan erat antara anggota keluarga

iii) Menghormati dan menghargai anggota keluarga
KBKK
Menjana idea dan mengintlak

- murid pasif semasa sesi soalan jawab
Refleksi
- komunikasi dua hala antara guru dan murid agak lemah

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
26/02/2013   
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- ujian tidak dapat dijalankan kerana hari hujan



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
26/02/2013   
Kelas
2K
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- ujian tidak dapat dijalankan kerana hari hujan



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
27/02/2013   
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi
- 2 orang pelajar belum membuat ujian keran tidak hadir

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
27/02/2013   
Kelas
2C
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi
- semua pelajar selesai melakukan ujian segak

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
28/02/2013   
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- ujian tidak dapat dijalankan kerana hari hujan



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
28/02/2013   
Kelas
PA
Masa
70 minit [11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
01/03/2013    
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 7 & 8 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                           

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi
- 5 orang pelajar belum membuat ujian keran tidak hadir

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid



SEKOLAH GANTI

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
02/03/2013   
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 7 & 8 ]
Tunjang
Kecergasan
Tajuk
Kecergasan Fizikal
Sub Tajuk
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

B3 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti latihan Fartlek (daya tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah yang betul.

Kognitif :

B4 DJ1 E1 - Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan)

Afektif         :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon


Aspek
Keselamatan

1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)  mengidap penyakit kronik; dan
(c)   tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Stesen 1 – Lompat Kuadran               

Stesen 2 – Tekan Tubi

Stesen 3 – Lompat Bintang                

Stesen 4 – Bangkit Tubi

Stesen 5 – Lompat Sentuh Palang     

Stesen 6 – Meniti Palang

Stesen 7 – Tangga Tegak                   

Stesen 8 – Bergayut di Palang


Refleksi
-  p&p berjalan dengan lancar. Murid bersemangat menjalankan aktiviti

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

No comments:

Post a Comment