20 July 2013

RPH MINGGU 28


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
8/07/2013    
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Unit 6 – Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
Sub Tajuk
Aktiviti 6B – Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menjelaskan pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.

ii) Mengekalkan amalan demokrasi di Malaysia

iii) Menghormati proses demokrasi di Malaysia
KBKK
Gerak Kerja Individu


Refleksi
- murid melakukan gerak kerja individu dengan bersungguh-sunguh

- kerjasama semua murid sangat baik


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
9/07/2013    
Kelas
2H
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Unit 6 – Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
Sub Tajuk
Aktiviti 6B – Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menjelaskan pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.

ii) Mengekalkan amalan demokrasi di Malaysia

iii) Menghormati proses demokrasi di Malaysia
KBKK
Gerak Kerja Individu


Refleksi
- murid melakukan gerak kerja individu dengan bersungguh-sunguh

- kerjasama semua murid sangat baik

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
9/07/2013    
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang

Tajuk

Objektif








PERHIMPUNAN SEKOLAH


Pengalaman
Sedia ada

BBM

Refleksi






M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
9/07/2013    
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.1 – Isu Insentif dalam Sukan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai kejayaan.

Afektif       :

Menerapkan nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.


Pengalaman
Sedia ada
Murid pernah mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan tahunan sekolah.
BBM
Surat Khabar
Refleksi
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis insentif tersebut dengan baik.

- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan kelas.



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
10/07/2013   
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.1 – Isu Insentif dalam Sukan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai kejayaan.

Afektif       :

Menerapkan nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.


Pengalaman
Sedia ada
Murid pernah mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan tahunan sekolah.
BBM
Surat Khabar
Refleksi
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis insentif tersebut dengan baik.

- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan kelas.



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
10/07/2013   
Kelas
2C
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.1 – Isu Insentif dalam Sukan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai kejayaan.

Afektif       :

Menerapkan nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.


Pengalaman
Sedia ada
Murid pernah mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan tahunan sekolah.
BBM
Surat Khabar
Refleksi
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis insentif tersebut dengan baik.

- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan kelas.



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
11/07/2013   
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.1 – Isu Insentif dalam Sukan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai kejayaan.

Afektif       :

Menerapkan nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.


Pengalaman
Sedia ada
Murid pernah mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan tahunan sekolah.
BBM
Surat Khabar
Refleksi
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis insentif tersebut dengan baik.

- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan kelas.



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
11/07/2013   
Kelas
PA
Masa
70 minit [11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
12/07/2013   
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Unit 6 – Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
Sub Tajuk
Aktiviti 6B – Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menjelaskan pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.

ii) Mengekalkan amalan demokrasi di Malaysia

iii) Menghormati proses demokrasi di Malaysia
KBKK
Gerak Kerja Individu


Refleksi
- murid melakukan gerak kerja individu dengan bersungguh-sunguh

- kerjasama semua murid sangat baik

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
12/07/2013   
Kelas
2K
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 3 – Kesukanan
Tajuk
3.2.1 – Isu Insentif dalam Sukan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong atlit mencapai kejayaan.

Afektif       :

Menerapkan nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.


Pengalaman
Sedia ada
Murid pernah mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan tahunan sekolah.
BBM
Surat Khabar
Refleksi
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis insentif tersebut dengan baik.

- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan kelas.



No comments:

Post a Comment