M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
8/07/2013
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tema
|
Tema 5 –
Malaysia Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Unit 6 – Sistem
Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 6B –
Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menjelaskan
pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.
|
|
ii) Mengekalkan amalan demokrasi di
Malaysia
|
|
iii) Menghormati proses demokrasi di
Malaysia
|
KBKK
|
Gerak Kerja Individu
|
|
|
Refleksi
|
- murid melakukan gerak kerja individu
dengan bersungguh-sunguh
|
|
- kerjasama semua murid sangat baik
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
9/07/2013
|
Kelas
|
2H
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 5 –
Malaysia Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Unit 6 – Sistem
Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 6B –
Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menjelaskan
pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.
|
|
ii) Mengekalkan amalan demokrasi di
Malaysia
|
|
iii) Menghormati proses demokrasi di
Malaysia
|
KBKK
|
Gerak Kerja Individu
|
|
|
Refleksi
|
- murid melakukan gerak kerja individu
dengan bersungguh-sunguh
|
|
- kerjasama semua murid sangat baik
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
9/07/2013
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PERHIMPUNAN
SEKOLAH
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada
|
|
BBM
|
|
Refleksi
|
|
|
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
9/07/2013
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 –
Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.1 – Isu
Insentif dalam Sukan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong
atlit mencapai kejayaan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding
untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada
|
Murid pernah
mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan
tahunan sekolah.
|
BBM
|
Surat Khabar
|
Refleksi
|
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis
insentif tersebut dengan baik.
|
|
- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan
kelas.
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
10/07/2013
|
Kelas
|
2G
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 –
Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.1 – Isu
Insentif dalam Sukan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong
atlit mencapai kejayaan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding
untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada
|
Murid pernah
mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan
tahunan sekolah.
|
BBM
|
Surat Khabar
|
Refleksi
|
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis
insentif tersebut dengan baik.
|
|
- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan
kelas.
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
10/07/2013
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 –
Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.1 – Isu
Insentif dalam Sukan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong
atlit mencapai kejayaan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding
untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada
|
Murid pernah
mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan
tahunan sekolah.
|
BBM
|
Surat Khabar
|
Refleksi
|
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis
insentif tersebut dengan baik.
|
|
- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan
kelas.
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
11/07/2013
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 –
Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.1 – Isu
Insentif dalam Sukan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong
atlit mencapai kejayaan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding
untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada
|
Murid pernah
mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan
tahunan sekolah.
|
BBM
|
Surat Khabar
|
Refleksi
|
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis
insentif tersebut dengan baik.
|
|
- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan
kelas.
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
11/07/2013
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada
sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Kon
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang
dibuat
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
12/07/2013
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 5 –
Malaysia Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Unit 6 – Sistem
Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 6B –
Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menjelaskan
pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.
|
|
ii) Mengekalkan amalan demokrasi di
Malaysia
|
|
iii) Menghormati proses demokrasi di
Malaysia
|
KBKK
|
Gerak Kerja Individu
|
|
|
Refleksi
|
- murid melakukan gerak kerja individu
dengan bersungguh-sunguh
|
|
- kerjasama semua murid sangat baik
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
12/07/2013
|
Kelas
|
2K
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 3 –
Kesukanan
|
Tajuk
|
3.2.1 – Isu
Insentif dalam Sukan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui dua jenis insentif untuk mendorong
atlit mencapai kejayaan.
|
|
Afektif :
|
|
Menerapkan
nilai semangat kesukanan untuk mengharumkan nama sekolah dan tidak bertanding
untuk mendapat hadiah, wang atau pingat semata-mata.
|
|
|
Pengalaman
Sedia ada
|
Murid pernah
mendapat insentif atau ganjaran semasa di sekolah rendah atau semasa sukan
tahunan sekolah.
|
BBM
|
Surat Khabar
|
Refleksi
|
- murid mengetahui dua jenis insentif dan dapat menerangkan dua jenis
insentif tersebut dengan baik.
|
|
- pemahaman murid kelas ini sangat baik dan aktif dalam perbincangan
kelas.
|
|
|
No comments:
Post a Comment