12 January 2014

RPH MINGGU 3


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
13/01/2014        
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 1 – Pencapaian Kendiri
Tajuk
Unit 1 – Kecemerlangan Diri
Sub Tajuk
Aktiviti 1A – Membuat Refleksi Diri
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menyatakan kepentingan membuat refleksi

 ii) Membuat refleksi untuk kejayaan diri

iii) Menghargai sikap bertanggungjawab dan akauntabiliti
KBKK
Menjana idea dan mengintlak


Refleksi
- murid  dapat menyatakan kepentingan membuat reflaksi

- wujud komunikasi dua hala antara guru dan pelajar

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
13/01/2014        
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tema
Tema 1 – Pencapaian Kendiri
Tajuk
Unit 1 – Kecemerlangan Diri
Sub Tajuk
Aktiviti 1A – Membuat Refleksi Diri
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menyatakan kepentingan membuat refleksi

 ii) Membuat refleksi untuk kejayaan diri

iii) Menghargai sikap bertanggungjawab dan akauntabiliti
KBKK
Menjana idea dan mengintlak


Refleksi
- murid  dapat menyatakan kepentingan membuat reflaksi

- komunikasi dua hala antara guru dan pelajar agak baik

14/01/2014 – CUTI MAULIDUR RASUL

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
15/01/2014        
Kelas
2B
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
Tajuk
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Mengenal pasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat



Afektif                :

Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
BBM

Refleksi
- p&p mencapai objektif  95%

- 2 org murid tidak membawa buku teks

- kerjasamayang baik  drpd  murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
15/01/2014        
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
Tajuk
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Mengenal pasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat



Afektif                :

Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
BBM

Refleksi
- p&p mencapai objektif  80%

- 3 org murid tidak membawa buku teks

- kerjasamayang baik  drpd  murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
16/01/2014        
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Merejam Lembing
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 3 drpd 4 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul.

Kognitif :

Mengetahui fasa-fasa dalam aktiviti merejam lembing dan keselamatan yang perlu dipatuhi.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- p&p mencapai objektif  90%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
16/01/2014        
Kelas
PA
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskular dalam kehidupan seharian.

Murid dapat menjelaskan kepentingan daya tahan kardiovaskular

untuk kecergasan fizikal.

Afektif                :

Menghargai kepentingan daya tahan kardiovaskular
BBM

Refleksi


PERHIMPUNAN SEKOLAH



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
17/01/2014        
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
Tajuk
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Mengenal pasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat



Afektif                :

Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
BBM

Refleksi
- p&p mencapai objektif  70%

- 4 org murid tidak membawa buku teks

- kerjasamayang baik  drpd  murid

No comments:

Post a Comment