M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
13/01/2014
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 1 –
Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Unit 1 –
Kecemerlangan Diri
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 1A –
Membuat Refleksi Diri
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menyatakan
kepentingan membuat refleksi
|
|
ii) Membuat refleksi
untuk kejayaan diri
|
|
iii) Menghargai sikap bertanggungjawab dan akauntabiliti
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
|
Refleksi
|
- murid
dapat menyatakan kepentingan membuat reflaksi
|
|
- wujud komunikasi dua hala antara guru dan
pelajar
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
13/01/2014
|
Kelas
|
2J
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tema
|
Tema 1 –
Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Unit 1 –
Kecemerlangan Diri
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 1A –
Membuat Refleksi Diri
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menyatakan
kepentingan membuat refleksi
|
|
ii) Membuat refleksi
untuk kejayaan diri
|
|
iii) Menghargai sikap bertanggungjawab dan akauntabiliti
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
|
Refleksi
|
- murid
dapat menyatakan kepentingan membuat reflaksi
|
|
- komunikasi dua hala antara guru dan
pelajar agak baik
|
14/01/2014 – CUTI MAULIDUR
RASUL
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
15/01/2014
|
Kelas
|
2B
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
|
Tajuk
|
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Mengenal pasti
amalan pemakanan yang tidak sihat
|
|
Mengenal pasti
kesan amalan pemakanan yang tidak sihat
|
|
|
|
Afektif :
|
|
Menyenaraikan
peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- p&p mencapai objektif 95%
|
|
- 2 org murid tidak membawa buku teks
|
|
- kerjasamayang baik drpd murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
15/01/2014
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
|
Tajuk
|
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Mengenal pasti
amalan pemakanan yang tidak sihat
|
|
Mengenal pasti
kesan amalan pemakanan yang tidak sihat
|
|
|
|
Afektif :
|
|
Menyenaraikan
peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- p&p mencapai objektif 80%
|
|
- 3 org murid tidak membawa buku teks
|
|
- kerjasamayang baik drpd murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
16/01/2014
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
|
Tajuk
|
Merejam Lembing
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 3 drpd 4 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui fasa-fasa dalam aktiviti merejam lembing dan keselamatan yang
perlu dipatuhi.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- p&p mencapai objektif 90%
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
16/01/2014
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Daya Tahan Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskular dalam kehidupan seharian.
|
|
Murid dapat
menjelaskan kepentingan daya tahan kardiovaskular
|
|
untuk kecergasan fizikal.
|
|
Afektif :
|
|
Menghargai
kepentingan daya tahan kardiovaskular
|
BBM
|
|
Refleksi
|
|
|
PERHIMPUNAN SEKOLAH
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
17/01/2014
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
|
Tajuk
|
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Mengenal pasti
amalan pemakanan yang tidak sihat
|
|
Mengenal pasti
kesan amalan pemakanan yang tidak sihat
|
|
|
|
Afektif :
|
|
Menyenaraikan
peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- p&p mencapai objektif 70%
|
|
- 4 org murid tidak membawa buku teks
|
|
- kerjasamayang baik drpd
murid
|
No comments:
Post a Comment