M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
5/05/2014
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 4 & 5 ]
|
Tema
|
Tema 3 – Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Unit 4 –
Memupuk Semangat Kekitaan
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 4C
& 4D
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
i) Menyatakan
kepentingan menjaga kebajikan anggota masyarakat
|
|
ii) Mengenal pasti masalah yang
berlaku di kawasan setempat dan cara untuk mengatasi masalah tersebut
|
|
iii) Prihatin terhadap isu dan
masalah dalam masyarakat
|
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- 90% murid dapat mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan
setempat terutama di kawasan sekolah
|
- kelas di kawal dengan baik dan kerjasama
drpd semua pelajar sangat bagus
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
5/05/2014
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan
Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara
masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi
semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang
dibuat
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
5/05/2014
|
Kelas
|
2J
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tema
|
Tema 3 – Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Unit 4 –
Memupuk Semangat Kekitaan
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 4C
& 4D
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
i) Menyatakan
kepentingan menjaga kebajikan anggota masyarakat
|
|
ii) Mengenal pasti masalah yang
berlaku di kawasan setempat dan cara untuk mengatasi masalah tersebut
|
|
iii) Prihatin terhadap isu dan
masalah dalam masyarakat
|
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- 85% murid dapat mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan
setempat terutama di kawasan sekolah
|
- kelas di kawal dengan baik dan kerjasama
drpd semua pelajar sangat bagus
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
6/05/2014
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 3 – Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Unit 4 –
Memupuk Semangat Kekitaan
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 4C
& 4D
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
i) Menyatakan
kepentingan menjaga kebajikan anggota masyarakat
|
|
ii) Mengenal pasti masalah yang
berlaku di kawasan setempat dan cara untuk mengatasi masalah tersebut
|
|
iii) Prihatin terhadap isu dan
masalah dalam masyarakat
|
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- 90% murid dapat mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan
setempat terutama di kawasan sekolah
|
- kelas di kawal dengan baik dan kerjasama
drpd semua pelajar sangat bagus
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
6/05/2014
|
Kelas
|
2G
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan
Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara
masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi
semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang
dibuat
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
7/05/2014
|
Kelas
|
2B
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan
Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara
masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi
semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
|
PERJUMPAAN RUMAH SUKAN
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
7/05/2014
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan
Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara
masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi
semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
|
PERHIMPUNAN SEKOLAH
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
8/05/2014
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan
Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara
masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi
semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang
dibuat
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
8/05/2014
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada
sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
|
Refleksi
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
9/05/2014
|
Kelas
|
2K
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Persediaan
Kejohanan Olahraga Tahunan Sekolah
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Memilih acara
masing-masing berdasarkan kemampuan dan kebolehan mereka.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui aspek-aspek keselamatan yang perlu dipatuhi
semasa aktiviti dijalankan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Kon, Wisel, Jam Randik
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang
dibuat
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
No comments:
Post a Comment