04 August 2014

RPH MINGGU 30


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
21/07/2014   
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 4 & 5 ]
Tema
Tema 4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 5 – Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
Sub Tajuk
Aktiviti – Pembentangan Kumpulan (siri 1)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Bekerjasama menyelesaikan tugasan yang telah dipilih.

ii) Melibatkan diri dalam menjayakan tugasan

iii) Berbangga dengan warisan budaya Malaysia
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.


Refleksi
- Kumpulan Pertama dan Kedua mencapai objektif tugasan 75%

- Kerjasama dalam kumpulan agak baik


M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
21/07/2014   
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
21/07/2014   
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tema
Tema 4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 5 – Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
Sub Tajuk
Aktiviti – Pembentangan Kumpulan (siri 1)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Bekerjasama menyelesaikan tugasan yang telah dipilih.

ii) Melibatkan diri dalam menjayakan tugasan

iii) Berbangga dengan warisan budaya Malaysia
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.


Refleksi
- Kumpulan Pertama dan Kedua mencapai objektif tugasan 65%

- Kurang kerjasama dalam kumpulan

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
22/07/2014  
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 4 – Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 5 – Warisan Kesenian Pelbagai Kaum
Sub Tajuk
Aktiviti – Pembentangan Kumpulan (siri 1)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Bekerjasama menyelesaikan tugasan yang telah dipilih.

ii) Melibatkan diri dalam menjayakan tugasan

iii) Berbangga dengan warisan budaya Malaysia
KBKK
Menjana idea dan mengintlak.


Refleksi
- Kumpulan Pertama dan Kedua mencapai objektif tugasan 70%

- Kerjasama dalam kumpulan agak baik

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
22/07/2014  
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
23/07/2014  
Kelas
2B
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi


CRK



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
23/07/2014  
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi


CRK



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
24/07/2014  
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
24/07/2014  
Kelas
PA
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi


- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
25/07/2014  
Kelas
2K
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



No comments:

Post a Comment