24 October 2014

RPH MINGGU 41


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
06/10/2014   
Kelas
2M
Masa
70 minit [ 5 & 6 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Tema 6 – Cabaran Masa Depan
Sub Tajuk
Unit 9 – Kestabilan & Keberkesanan Jentera Pentadbiran Negara
Objektif
Aktiviti 9A – Peranan Jentera Pentadbiran Negara

Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Mengetahui peranan jentera pentadbiran kerajaan

ii) Bekerjasama menyokong jentera pentadbiran negara
KBKK
iii) Menghargai jentera pentadbiran negara.

Gerak Kerja Berpasangan
Refleksi


- pengetahuan sedia ada murid tentang jentera pentadbiran negara


M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
06/10/2014   
Kelas
2B
Masa
70 minit [ 10 & 11 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
07/10/2014   
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
07/10/2014   
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
08/10/2014   
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 5 & 6 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Tema 6 – Cabaran Masa Depan
Sub Tajuk
Unit 9 – Kestabilan & Keberkesanan Jentera Pentadbiran Negara
Objektif
Aktiviti 9A – Peranan Jentera Pentadbiran Negara

Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Mengetahui peranan jentera pentadbiran kerajaan

ii) Bekerjasama menyokong jentera pentadbiran negara
KBKK
iii) Menghargai jentera pentadbiran negara.

Gerak Kerja Berpasangan
Refleksi


- pengetahuan sedia ada murid tentang jentera pentadbiran negara

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
08/10/2014   
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tema
Tema 6 – Cabaran Masa Depan
Tajuk
Unit 9 – Kestabilan & Keberkesanan Jentera Pentadbiran Negara
Sub Tajuk
Aktiviti 9A – Peranan Jentera Pentadbiran Negara
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Mengetahui peranan jentera pentadbiran kerajaan

ii) Bekerjasama menyokong jentera pentadbiran negara

iii) Menghargai jentera pentadbiran negara.
KBKK
Gerak Kerja Berpasangan


Refleksi
- pengetahuan sedia ada murid tentang jentera pentadbiran negara

sangat rendah

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
08/10/2014   
Kelas
2K
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



09/10/2014 – 10/10/2014
Kejohanan Olahraga Pembangunan MSSB 2014

No comments:

Post a Comment