26/01/2015
KEJOHANAN
MERENTAS DESA BAHAGIAN SAMARAHAN
DI
SMK SEBUYAU
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
27/01/2015
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
|
Tajuk
|
Merejam Lembing
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan 3
drpd 4 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui fasa-fasa dalam aktiviti merejam lembing dan keselamatan yang
perlu dipatuhi.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Kon, Wisel, Pitar Ukur, Lembing 600g
|
Refleksi
|
- p&p mencapai objektif 85%
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
27/01/2015
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Tema 1 – Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Unit 1 – Kecemerlangan Diri
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 1B & 1C
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
|
i)
mengenal
pasti ciri-ciri yang cemerlang dan yang kurang cemerlang dalam diri
ii)
mengenal
pasti kemahiran-kemahiran berkomunukasi
|
|
iii)
menghasilkan akujanji tentang kecemerlangan diri
iv)
berinteraksi dengan orang lain secara hormat dan sopan
|
|
v)
menghargai sikap bertanggungjawab dan akauntabiliti
vi)
menghargai cara berkomunakasi yang berkesan
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak, Gerak Kerja Individu
|
|
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- murid aktif
semasa aktiviti menjana idea dan intlak
|
|
- segelintir murid masih merasa malu untuk mencuba
menjawab
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
28/01/2015
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Merejam Lembing
|
Tajuk
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
Objektif
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan 3
drpd 4 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui fasa-fasa dalam aktiviti merejam lembing dan keselamatan yang
perlu dipatuhi.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
Kon, Wisel, Pitar Ukur, Lembing 600g
|
BBM
|
- p&p mencapai objektif 95%
|
Refleksi
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
|
Merejam Lembing
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
28/01/2015
|
Kelas
|
2B
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Murid mengetahui
kepentingan daya tahan kardiovaskular dalam kehidupan seharian.
|
|
Murid dapat menjelaskan maksud
daya tahan kardiovaskular serta fungsinya kepada fizikal.
|
|
|
|
Afektif :
|
|
Menghargai kepentingan daya
tahan kardiovaskular dalam kehidupan seharian.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
|
|
PERHIMPUNAN SEKOLAH
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
29/01/2015
|
Kelas
|
2J
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Merejam Lembing
|
Tajuk
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
Objektif
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan 3
drpd 4 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui fasa-fasa dalam aktiviti merejam lembing dan keselamatan yang
perlu dipatuhi.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
Kon, Wisel, Pitar Ukur, Lembing 600g
|
BBM
|
- p&p mencapai objektif 85%
|
Refleksi
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
|
Merejam Lembing
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
29/01/2015
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan
Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan
aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
30/01/2015
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
70 minit [ 7 & 8 ]
|
Tunjang
|
Merejam Lembing
|
Tajuk
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
Objektif
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan 3
drpd 4 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui fasa-fasa dalam aktiviti merejam lembing dan keselamatan yang
perlu dipatuhi.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
Kon, Wisel, Pitar Ukur, Lembing 600g
|
BBM
|
- p&p mencapai objektif 95%
|
Refleksi
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
|
Merejam Lembing
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
30/01/2015
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Merejam Lembing
|
Tajuk
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
Objektif
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan 3
drpd 4 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui fasa-fasa dalam aktiviti merejam lembing dan keselamatan yang
perlu dipatuhi.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
Kon, Wisel, Pitar Ukur, Lembing 600g
|
BBM
|
- p&p mencapai objektif 90%
|
Refleksi
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
|
Merejam Lembing
|
No comments:
Post a Comment