13 February 2015

RPH MINGGU 5


M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
9/02/2015    
Kelas
2K
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
Tajuk
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Mengenal pasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat



Afektif       :

Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
BBM

Refleksi
- pdp mencapai objektif  85%

- murid mengetahui kesan amalan pemakanan yang tidak sihat

- 2 org murid tidak membawa buku teks


M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
9/02/2015    
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 10 & 11 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
Tajuk
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Mengenal pasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat



Afektif       :

Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
BBM

Refleksi
- pdp mencapai objektif  80%

- seorg murid tidak membawa buku teks



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
10/02/2015   
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
Tajuk
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Mengenal pasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat



Afektif       :

Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
BBM

Refleksi
- pdp mencapai objektif  75%

- komunikasi dua hala antara guru dan pelajar kurang aktif



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
10/02/2015   
Kelas
2C
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk
Aktiviti 2D – Carik-carik Bulu Ayam, Lama-lama Bercantum Juga
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Mengenal pasti konflik dalam keluarga

ii) Menyediakan skrip lakonan bagi mengatasi konflik

iii) Menghormati dan menghargai anggota keluarga


KBKK
Menjana idea dan mengintlak
BBM

Refleksi
- pdp mencapai objektif 90%

- murid aktif menjawab soalan yg diajukan

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang pdp

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
11/02/2015   
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
Tajuk
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Mengenal pasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat



Afektif       :

Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
BBM

Refleksi
- pdp mencapai objektif 90%

- murid aktif menjawab soalan yg diajukan

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
11/02/2015   
Kelas
2B
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
Tajuk
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Mengenal pasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat



Afektif       :

Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
BBM

Refleksi
- pdp mencapai objektif 95%

- murid aktif menjawab soalan yg diajukan

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
12/02/2015   
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
Tajuk
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Mengenal pasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat



Afektif       :

Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
BBM

Refleksi
- pdp mencapai objektif  85%

- 3 org murid tidak membawa buku teks



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
12/02/2015   
Kelas
PA
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi


- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
13/02/2015   
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 7 & 8 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
Tajuk
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Mengenal pasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat



Afektif       :

Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
BBM

Refleksi
- pdp mencapai objektif 85%

- murid aktif menjawab soalan yg diajukan

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
13/02/2015   
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
Tajuk
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Mengenal pasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat



Afektif       :

Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
BBM

Refleksi
- pdp mencapai objektif  85%

- 2 org murid tidak membawa buku teks




1 comment:

  1. Terima Kasih kerana telah menyediakan bolg rph hingga minggu ke5untuk semakan saya.
    Blog tuan lengkap dan menarik.
    Sila kekalkan usaha murni ini.
    “People who love going to work are more productive and more creative” –Simon Sinek

    ReplyDelete