M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
9/02/2015
|
Kelas
|
2K
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
|
Tajuk
|
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Mengenal pasti amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
Mengenal pasti kesan amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
|
|
Afektif :
|
|
Menyenaraikan peranan dan
tanggungjawab ahli keluarga
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- pdp mencapai objektif
85%
|
|
- murid mengetahui kesan amalan pemakanan yang tidak
sihat
|
|
- 2 org
murid tidak membawa buku teks
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
9/02/2015
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
70 minit [ 10 & 11 ]
|
Tunjang
|
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
|
Tajuk
|
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Mengenal pasti amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
Mengenal pasti kesan amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
|
|
Afektif :
|
|
Menyenaraikan peranan dan
tanggungjawab ahli keluarga
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- pdp mencapai objektif
80%
|
|
- seorg murid tidak membawa buku teks
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
10/02/2015
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
|
Tajuk
|
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Mengenal pasti amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
Mengenal pasti kesan amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
|
|
Afektif :
|
|
Menyenaraikan peranan dan
tanggungjawab ahli keluarga
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- pdp mencapai objektif
75%
|
|
- komunikasi dua hala antara guru dan pelajar kurang
aktif
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
10/02/2015
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Tema 2 – Hubungan
Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 2 – Perpaduan Dalam
Keluarga
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 2D – Carik-carik Bulu Ayam, Lama-lama
Bercantum Juga
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
|
i) Mengenal pasti konflik dalam keluarga
|
|
ii) Menyediakan skrip lakonan bagi mengatasi konflik
|
|
iii) Menghormati dan menghargai anggota keluarga
|
|
|
KBKK
|
Menjana
idea dan mengintlak
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- pdp mencapai objektif 90%
|
|
- murid aktif menjawab soalan yg diajukan
|
|
- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang pdp
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
11/02/2015
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
|
Tajuk
|
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Mengenal pasti amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
Mengenal pasti kesan amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
|
|
Afektif :
|
|
Menyenaraikan peranan dan
tanggungjawab ahli keluarga
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- pdp mencapai objektif 90%
|
|
- murid aktif menjawab soalan yg diajukan
|
|
- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
11/02/2015
|
Kelas
|
2B
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
|
Tajuk
|
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Mengenal pasti amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
Mengenal pasti kesan amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
|
|
Afektif :
|
|
Menyenaraikan peranan dan
tanggungjawab ahli keluarga
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- pdp mencapai objektif 95%
|
|
- murid aktif menjawab soalan yg diajukan
|
|
- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
12/02/2015
|
Kelas
|
2J
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
|
Tajuk
|
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Mengenal pasti amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
Mengenal pasti kesan amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
|
|
Afektif :
|
|
Menyenaraikan peranan dan
tanggungjawab ahli keluarga
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- pdp mencapai objektif
85%
|
|
- 3 org murid tidak membawa buku teks
|
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
12/02/2015
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan
Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan
aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
13/02/2015
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
70 minit [ 7 & 8 ]
|
Tunjang
|
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
|
Tajuk
|
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Mengenal pasti amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
Mengenal pasti kesan amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
|
|
Afektif :
|
|
Menyenaraikan peranan dan
tanggungjawab ahli keluarga
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- pdp mencapai objektif 85%
|
|
- murid aktif menjawab soalan yg diajukan
|
|
- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
13/02/2015
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
|
Tajuk
|
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Kognitif :
|
|
Mengenal pasti amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
Mengenal pasti kesan amalan
pemakanan yang tidak sihat
|
|
|
|
Afektif :
|
|
Menyenaraikan peranan dan
tanggungjawab ahli keluarga
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- pdp mencapai objektif
85%
|
|
- 2 org murid tidak membawa buku teks
|
|
|
Terima Kasih kerana telah menyediakan bolg rph hingga minggu ke5untuk semakan saya.
ReplyDeleteBlog tuan lengkap dan menarik.
Sila kekalkan usaha murni ini.
“People who love going to work are more productive and more creative” –Simon Sinek