M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
13/04/2015
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
-
Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
-
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 2 –
Bangkit Tubi
|
|
Stesen 3 – Skuad
|
|
Stesen 4 –
Lompat Bintang
|
|
Stesen 5 – Lengkuk ‘V’
|
|
Stesen 6 –
Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen 7 – Meniti Batang Besi
|
|
Stesen 8 –
Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- Murid dapat
melakukan aktiviti
latihan Fartlek dan ParCourse dengan betul dan selamat.
|
|
- kelas di kawal
dengan baik
|
|
- kerjasama yang
baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
13/04/2015
|
Kelas
|
2J
|
Masa
|
70 minit [ 10 & 11 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
-
Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
-
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 2 –
Bangkit Tubi
|
|
Stesen 3 – Skuad
|
|
Stesen 4 –
Lompat Bintang
|
|
Stesen 5 – Lengkuk ‘V’
|
|
Stesen 6 –
Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen 7 – Meniti Batang Besi
|
|
Stesen 8 –
Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- Murid dapat
melakukan aktiviti
latihan Fartlek dan ParCourse dengan betul dan selamat.
|
|
- kelas di kawal
dengan baik
|
|
- kerjasama yang
baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
14/04/2015
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 4 – Warisan
Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Unit 5 – Warisan Kesenian
Pelbagai Kaum
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti – Pembentangan
Kumpulan (siri 1)
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
|
i) Bekerjasama menyelesaikan
tugasan yang telah dipilih.
|
|
ii) Melibatkan diri dalam menjayakan tugasan
|
|
iii) Berbangga dengan warisan budaya Malaysia
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
|
|
Refleksi
|
- Kumpulan Pertama dan Kedua mencapai objektif tugasan
75%
|
|
- Kerjasama dalam kumpulan agak baik
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
14/04/2015
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
-
Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
-
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat berpasukan
dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 2 –
Bangkit Tubi
|
|
Stesen 3 – Skuad
|
|
Stesen 4 –
Lompat Bintang
|
|
Stesen 5 – Lengkuk ‘V’
|
|
Stesen 6 –
Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen 7 – Meniti Batang Besi
|
|
Stesen 8 –
Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- Murid dapat
melakukan aktiviti
latihan Fartlek dan ParCourse dengan betul dan selamat.
|
|
- kelas di kawal
dengan baik
|
|
- kerjasama yang
baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
14/04/2015
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
-
Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
-
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 2 –
Bangkit Tubi
|
|
Stesen 3 – Skuad
|
|
Stesen 4 –
Lompat Bintang
|
|
Stesen 5 – Lengkuk ‘V’
|
|
Stesen 6 –
Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen 7 – Meniti Batang Besi
|
|
Stesen 8 –
Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- Murid dapat
melakukan aktiviti
latihan Fartlek dan ParCourse dengan betul dan selamat.
|
|
- kelas di kawal
dengan baik
|
|
- kerjasama yang
baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
15/04/2015
|
Kelas
|
2M
|
Masa
|
70 minit [ 4 & 5 ]
|
Tema
|
Tema 3 – Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Unit 3 – Menghormati Hak
Orang Lain
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 3C – Menghargai
Bakat dan Kebolehan
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
|
i)
Mengenal pasti bakat yang tersembunyi
|
|
ii) Mengasah bakat yang
terpendam kepada kelas
|
|
iii) Menghargai bakat yang
ada dalam diri masing-masing
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
- p&p
mencapai objektif 75%
|
Refleksi
|
- murid aktif
menjawab soalan yg diajukan
|
|
- murid memberi
kerjasama yang baik sepanjang p&p
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
16/04/2015
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 4 & 5 ]
|
Tema
|
Tema 3 – Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Unit 3 – Menghormati Hak
Orang Lain
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 3C – Menghargai
Bakat dan Kebolehan
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat:
|
|
i)
Mengenal pasti bakat yang tersembunyi
|
|
ii) Mengasah bakat yang terpendam
kepada kelas
|
|
iii) Menghargai bakat yang
ada dalam diri masing-masing
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
- p&p
mencapai objektif 75%
|
Refleksi
|
- murid aktif
menjawab soalan yg diajukan
|
|
- murid memberi
kerjasama yang baik sepanjang p&p
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
16/04/2015
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
-
Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
-
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 2 –
Bangkit Tubi
|
|
Stesen 3 – Skuad
|
|
Stesen 4 –
Lompat Bintang
|
|
Stesen 5 – Lengkuk ‘V’
|
|
Stesen 6 –
Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen 7 – Meniti Batang Besi
|
|
Stesen 8 –
Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- Murid dapat
melakukan aktiviti
latihan Fartlek dan ParCourse dengan betul dan selamat.
|
|
- kelas di kawal
dengan baik
|
|
- kerjasama yang
baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
|
Tarikh
|
16/04/2015
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan
Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan
aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
17/04/2015
|
Kelas
|
2B
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
-
Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
-
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 2 –
Bangkit Tubi
|
|
Stesen 3 – Skuad
|
|
Stesen 4 –
Lompat Bintang
|
|
Stesen 5 – Lengkuk ‘V’
|
|
Stesen 6 –
Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen 7 – Meniti Batang Besi
|
|
Stesen 8 –
Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- Murid dapat
melakukan aktiviti
latihan Fartlek dan ParCourse dengan betul dan selamat.
|
|
- kelas di kawal
dengan baik
|
|
- kerjasama yang
baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
17/04/2015
|
Kelas
|
2K
|
Masa
|
70 minit [ 10 & 11 ]
|
Tunjang
|
Kecergasan
|
Tajuk
|
Kecergasan Fizikal
|
Sub Tajuk
|
Latihan Berkonsepkan Parcourse & Latihan Fartlek
|
Objektif
|
Pada akhir pembelajaran,
murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
-
Melakukan
aktiviti latihan Fartlek (daya
tahan kardiovaskular), latihan litar atau Par
Course (daya tahan otot, kekuatan otot, kuasa dan kelajuan) dengan kaedah
yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
-
Melakukan aktiviti berdasarkan komponen kecergasan fizikal dengan betul dan
selamat. (aktiviti daya tahan kardiovaskular, daya tahan otot, kekuatan
otot, kuasa dan kelajuan)
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan semangat
berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Kon
|
|
|
Aspek
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik;
dan
(c) tidak sihat pada waktu
ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan
jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Stesen 1 – Tekan Tubi
|
|
Stesen 2 –
Bangkit Tubi
|
|
Stesen 3 – Skuad
|
|
Stesen 4 –
Lompat Bintang
|
|
Stesen 5 – Lengkuk ‘V’
|
|
Stesen 6 –
Lompat Sentuh Palang
|
|
Stesen 7 – Meniti Batang Besi
|
|
Stesen 8 –
Bergayut di Palang
|
|
|
Refleksi
|
- Murid dapat
melakukan aktiviti
latihan Fartlek dan ParCourse dengan betul dan selamat.
|
|
- kelas di kawal
dengan baik
|
|
- kerjasama yang
baik drpd semua murid
|
No comments:
Post a Comment