14 January 2012

RPH MINGGU 2

Tarikh : 9/01/2012

Kelas : 2D

Masa : 70 minit [ 8 & 9 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular

Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse & Fartlek

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Kognitif :

a) Menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan.

b) Menyatakan maksud prinsip latihan.

c) Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.

ii) Afektif :

a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.

b) Mematuhi setiap aspek keselamatan

Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Aktiviti : Melakar Litar Berkonsepkan Parcourse & Fartlek

Refleksi :

- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .

- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.

Tarikh : 9/01/2012

Kelas : 2F

Masa : 70 minit [ 11 & 12 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular

Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse & Fartlek

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Kognitif :

a) Menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan.

b) Menyatakan maksud prinsip latihan.

c) Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.

ii) Afektif :

a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.

b) Mematuhi setiap aspek keselamatan

Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Aktiviti : Melakar Litar Berkonsepkan Parcourse & Fartlek

Refleksi :

- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .

- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.

Tarikh : 10/01/2012

Kelas : 2B

Masa : 70 minit [ 4 & 5 ]

Tema : Pencapaian Kendiri

Tajuk : Pendidikan – Sasaran PMR

Hasil Pembelajaran :

  1. Menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri
  2. Mengamalkan budaya ilmu untuk kemajuan diri
  3. Menunjukkan sikap bertanggungjawab dan akauntabiliti

KBKK : Menjana idea dan mengintlak.

Refleksi :

- Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri dengan baik .

- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.

Tarikh : 10/01/2012

Kelas : 1C

Masa : 70 minit [ 9 & 10 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Kognitif :

a) Menyatakan aktiviti-aktiviti untuk membina Daya Tahan Kardiovaskular.

b) Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.

ii) Afektif :

a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.

b) Mematuhi setiap aspek keselamatan

Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Refleksi :

- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .

- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.

Tarikh : 10/01/2012

Kelas : 2E

Masa : 70 minit [ 11 & 12 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular

Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse & Fartlek

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Kognitif :

a) Menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan.

b) Menyatakan maksud prinsip latihan.

c) Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.

ii) Afektif :

a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.

b) Mematuhi setiap aspek keselamatan

Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Aktiviti : Melakar Litar Berkonsepkan Parcourse & Fartlek

Refleksi :

- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .

- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.

Tarikh : 11/01/2012

Kelas : 2G

Masa : 70 minit [ 4 & 5 ]

Tema : Pencapaian Kendiri

Tajuk : Unit 1 – Kecemerlangan Diri

Pada akhir unit ini, pelajar dapat:

a) Menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri

b) Mengamalkan budaya ilmu untuk kemajuan diri

c) Membuat refleksi untuk kejayaan diri

KBKK : Kuiz dan aktiviti kendiri (lakonan)

Refleksi :

- Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri dengan baik .

- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.

Tarikh : 11/01/2012

Kelas : 1M

Masa : 70 minit [ 8 & 9 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Kognitif :

a) Menyatakan aktiviti-aktiviti untuk membina Daya Tahan Kardiovaskular.

b) Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.

ii) Afektif :

a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.

b) Mematuhi setiap aspek keselamatan

Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Refleksi :

- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .

- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.

Tarikh : 11/01/2012

Kelas : 1E

Masa : 70 minit [ 11 & 12 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Kognitif :

a) Menyatakan aktiviti-aktiviti untuk membina Daya Tahan Kardiovaskular.

b) Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.

ii) Afektif :

a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.

b) Mematuhi setiap aspek keselamatan

Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Refleksi :

- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .

- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.

Tarikh : 12/01/2012

Kelas : 2B

Masa : 70 minit [ 9 & 10 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.2 – Daya Tahan Otot

: 1.3 – Kekuatan Otot

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Kognitif :

a) Menyatakan maksud daya tahan otot & kekuatan otot.

b) Menyatakan latihan-latihan untuk meningkatkan daya tahan otot & kekuatan otot.

c) Menyatakan faedah latihan daripada daya tahan otot & kekuatan otot.

ii) Afektif :

a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.

b) Mematuhi setiap aspek keselamatan

Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Aktiviti : Mencipta jadual perbezaan fakta tentang daya tahan otot & kekuatan otot.

Refleksi :

- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .

- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.

Tarikh : 12/01/2012

Kelas : PA

Masa : 70 minit [ 11 & 12 ]

Tunjang : Kemahiran Dalam Sukan & Rekreasi

Tajuk : Aktiviti Kardiovaskular

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

ii) Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

iii) Afektif :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.

Refleksi :

- Pelajar seronok dan aktif melibatkan diri dalam aktiviti.

- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang aktiviti.

Tarikh : 13/01/2012

Kelas : 2A

Masa : 70 minit [ 7 & 8 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.2 – Daya Tahan Otot

: 1.3 – Kekuatan Otot

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Kognitif :

a) Menyatakan maksud daya tahan otot & kekuatan otot.

b) Menyatakan latihan-latihan untuk meningkatkan daya tahan otot & kekuatan otot.

c) Menyatakan faedah latihan daripada daya tahan otot & kekuatan otot.

ii) Afektif :

a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.

b) Mematuhi setiap aspek keselamatan

Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Aktiviti : Mencipta jadual perbezaan fakta tentang daya tahan otot & kekuatan otot.

Refleksi :

- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .

- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.

Tarikh : 13/01/2012

Kelas : 2C

Masa : 70 minit [ 9 & 10 ]

Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal

Tajuk : 1.2 – Daya Tahan Otot

: 1.3 – Kekuatan Otot

Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Kognitif :

a) Menyatakan maksud daya tahan otot & kekuatan otot.

b) Menyatakan latihan-latihan untuk meningkatkan daya tahan otot & kekuatan otot.

c) Menyatakan faedah latihan daripada daya tahan otot & kekuatan otot.

ii) Afektif :

a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.

b) Mematuhi setiap aspek keselamatan

Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.

Aktiviti : Mencipta jadual perbezaan fakta tentang daya tahan otot & kekuatan otot.

Refleksi :

- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .

- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.

No comments:

Post a Comment