Tarikh : 9/01/2012
Kelas : 2D
Masa : 70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular
Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse & Fartlek
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i) Kognitif :
a) Menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan.
b) Menyatakan maksud prinsip latihan.
c) Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ii) Afektif :
a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.
b) Mematuhi setiap aspek keselamatan
Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Aktiviti : Melakar Litar Berkonsepkan Parcourse & Fartlek
Refleksi :
- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .
- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.
Tarikh : 9/01/2012
Kelas : 2F
Masa : 70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular
Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse & Fartlek
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i) Kognitif :
a) Menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan.
b) Menyatakan maksud prinsip latihan.
c) Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ii) Afektif :
a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.
b) Mematuhi setiap aspek keselamatan
Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Aktiviti : Melakar Litar Berkonsepkan Parcourse & Fartlek
Refleksi :
- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .
- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.
Tarikh : 10/01/2012
Kelas : 2B
Masa : 70 minit [ 4 & 5 ]
Tema : Pencapaian Kendiri
Tajuk : Pendidikan – Sasaran PMR
Hasil Pembelajaran :
- Menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri
- Mengamalkan budaya ilmu untuk kemajuan diri
- Menunjukkan sikap bertanggungjawab dan akauntabiliti
KBKK : Menjana idea dan mengintlak.
Refleksi :
- Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri dengan baik .
- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.
Tarikh : 10/01/2012
Kelas : 1C
Masa : 70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i) Kognitif :
a) Menyatakan aktiviti-aktiviti untuk membina Daya Tahan Kardiovaskular.
b) Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ii) Afektif :
a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.
b) Mematuhi setiap aspek keselamatan
Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Refleksi :
- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .
- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.
Tarikh : 10/01/2012
Kelas : 2E
Masa : 70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular
Sub tajuk : Latihan Berkonsepkan Parcourse & Fartlek
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i) Kognitif :
a) Menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan.
b) Menyatakan maksud prinsip latihan.
c) Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ii) Afektif :
a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.
b) Mematuhi setiap aspek keselamatan
Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Aktiviti : Melakar Litar Berkonsepkan Parcourse & Fartlek
Refleksi :
- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .
- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.
Tarikh : 11/01/2012
Kelas : 2G
Masa : 70 minit [ 4 & 5 ]
Tema : Pencapaian Kendiri
Tajuk : Unit 1 – Kecemerlangan Diri
Pada akhir unit ini, pelajar dapat:
a) Menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri
b) Mengamalkan budaya ilmu untuk kemajuan diri
c) Membuat refleksi untuk kejayaan diri
KBKK : Kuiz dan aktiviti kendiri (lakonan)
Refleksi :
- Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri kecemerlangan diri dengan baik .
- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.
Tarikh : 11/01/2012
Kelas : 1M
Masa : 70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i) Kognitif :
a) Menyatakan aktiviti-aktiviti untuk membina Daya Tahan Kardiovaskular.
b) Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ii) Afektif :
a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.
b) Mematuhi setiap aspek keselamatan
Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Refleksi :
- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .
- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.
Tarikh : 11/01/2012
Kelas : 1E
Masa : 70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.1 – Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i) Kognitif :
a) Menyatakan aktiviti-aktiviti untuk membina Daya Tahan Kardiovaskular.
b) Menyatakan faedah latihan kecergasan fizikal.
ii) Afektif :
a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.
b) Mematuhi setiap aspek keselamatan
Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Refleksi :
- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .
- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.
Tarikh : 12/01/2012
Kelas : 2B
Masa : 70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.2 – Daya Tahan Otot
: 1.3 – Kekuatan Otot
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i) Kognitif :
a) Menyatakan maksud daya tahan otot & kekuatan otot.
b) Menyatakan latihan-latihan untuk meningkatkan daya tahan otot & kekuatan otot.
c) Menyatakan faedah latihan daripada daya tahan otot & kekuatan otot.
ii) Afektif :
a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.
b) Mematuhi setiap aspek keselamatan
Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Aktiviti : Mencipta jadual perbezaan fakta tentang daya tahan otot & kekuatan otot.
Refleksi :
- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .
- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.
Tarikh : 12/01/2012
Kelas : PA
Masa : 70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang : Kemahiran Dalam Sukan & Rekreasi
Tajuk : Aktiviti Kardiovaskular
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i) Psikomotor :
Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.
ii) Kognitif :
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.
iii) Afektif :
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
Refleksi :
- Pelajar seronok dan aktif melibatkan diri dalam aktiviti.
- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang aktiviti.
Tarikh : 13/01/2012
Kelas : 2A
Masa : 70 minit [ 7 & 8 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.2 – Daya Tahan Otot
: 1.3 – Kekuatan Otot
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i) Kognitif :
a) Menyatakan maksud daya tahan otot & kekuatan otot.
b) Menyatakan latihan-latihan untuk meningkatkan daya tahan otot & kekuatan otot.
c) Menyatakan faedah latihan daripada daya tahan otot & kekuatan otot.
ii) Afektif :
a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.
b) Mematuhi setiap aspek keselamatan
Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Aktiviti : Mencipta jadual perbezaan fakta tentang daya tahan otot & kekuatan otot.
Refleksi :
- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .
- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.
Tarikh : 13/01/2012
Kelas : 2C
Masa : 70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang : Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk : 1.2 – Daya Tahan Otot
: 1.3 – Kekuatan Otot
Objektif : Pada akhir pembelajaran, murid dapat:
i) Kognitif :
a) Menyatakan maksud daya tahan otot & kekuatan otot.
b) Menyatakan latihan-latihan untuk meningkatkan daya tahan otot & kekuatan otot.
c) Menyatakan faedah latihan daripada daya tahan otot & kekuatan otot.
ii) Afektif :
a) Melibatkan diri dalam aktiviti kecergasan fizikal.
b) Mematuhi setiap aspek keselamatan
Nilai : Mengamalkan cara hidup yang sihat dan cergas.
Aktiviti : Mencipta jadual perbezaan fakta tentang daya tahan otot & kekuatan otot.
Refleksi :
- Pelajar dapat menyatakan maksud kompenan-kompenan kecergasan diri dengan baik .
- Kerjasama drpd semua pelajar sangat baik sepanjang p&p.
No comments:
Post a Comment