M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
26/08/2013
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tema
|
Tema 5 –
Malaysia Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Unit 8 –
Peranan & Tanggungjawab Warganegara
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 8A
& 8B – Pembentangan Hasil Kerja
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
i) Menjelaskan
kepentingan amalan demokrasi.
|
|
ii) Mengamalkan amalan demokrasi
serta melibatkan diri dalam rancangan kerajaan.
|
|
iii) Menunjukkan keyakinan untuk
melibatkan diri dalam rancangan kerajaan.
|
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
- pengetahuan sedia ada murid sangat
sedikit
|
|
Refleksi
|
- murid bekerjasama berbincang dalam
kumpulan
|
- keadaan kelas terkawal
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
27/08/2013
|
Kelas
|
2H
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 5 –
Malaysia Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Unit 8 –
Peranan & Tanggungjawab Warganegara
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 8A
& 8B - Pembentangan Hasil Kerja
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
i) Menjelaskan
kepentingan amalan demokrasi.
|
|
ii) Mengamalkan amalan demokrasi
serta melibatkan diri dalam rancangan kerajaan.
|
|
iii) Menunjukkan keyakinan untuk
melibatkan diri dalam rancangan kerajaan.
|
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- murid bekerjasama berbincang dalam
kumpulan
|
- keadaan kelas terkawal
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
27/08/2013
|
Kelas
|
2N
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
1.
NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk
Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2.
TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk
Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3.
RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk
Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4.
JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk
mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
|
Refleksi
|
|
- Semua
murid selesai melaksanakan 4 ujian segak dengan betul dan
|
|
selamat.
Kerjasama yg baik dprd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
27/08/2013
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh Pegawai
Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
1.
NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk
Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2.
TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk
Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3.
RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk
Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4.
JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk
mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
|
Refleksi
|
|
- Semua
murid selesai melaksanakan 4 ujian segak dengan betul dan
|
|
selamat.
Kerjasama yg baik dprd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
28/08/2013
|
Kelas
|
2G
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat melakukan
4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
1.
NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk
Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2.
TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk
Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3.
RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk
Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4.
JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk
mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
|
Refleksi
|
|
- Semua
murid selesai melaksanakan 4 ujian segak dengan betul dan
|
|
selamat.
Kerjasama yg baik dprd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
28/08/2013
|
Kelas
|
2C
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
1.
NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk
Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2.
TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk
Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3.
RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk
Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4.
JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk
mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
|
Refleksi
|
|
- PERHIMPUNAN
SEKOLAH
|
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
29/08/2013
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kecergasan
Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
1.
NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk
Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2.
TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk
Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3.
RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk
Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4.
JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk
mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
|
Refleksi
|
|
- Semua
murid selesai melaksanakan 4 ujian segak dengan betul dan
|
|
selamat.
Kerjasama yg baik dprd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
29/08/2013
|
Kelas
|
PA
|
Masa
|
70 minit [11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 2 –
Kemahiran Sukan dan Rekreasi
|
Tajuk
|
Aktiviti
Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan
masing-masing.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada
sistem badan.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Wisel, Jam Randik, Kon
|
Refleksi
|
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang
dibuat
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
30/08/2013
|
Kelas
|
2F
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 5 –
Malaysia Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Unit 8 –
Peranan & Tanggungjawab Warganegara
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 8A
& 8B - Pembentangan Hasil Kerja
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
i) Menjelaskan
kepentingan amalan demokrasi.
|
|
ii) Mengamalkan amalan demokrasi
serta melibatkan diri dalam rancangan kerajaan.
|
|
iii) Menunjukkan keyakinan untuk
melibatkan diri dalam rancangan kerajaan.
|
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak.
|
Refleksi
|
- murid bekerjasama berbincang dalam
kumpulan
|
- keadaan kelas terkawal
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
30/08/2013
|
Kelas
|
2K
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1. Murid dikecualikan daripada mengambil ujian ini
jika :
(a) disahkan oleh
Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap
penyakit kronik; dan
(c) tidak sihat
pada waktu ujian.
|
2. Alatan ujian
yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3. Kawasan ujian
mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4. Murid memakai
pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5. Pengawasan guru
diutamakan semasa ujian dilaksanakan.
|
|
6. Murid melakukan
aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan
selepas ujian dilaksanakan.
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
1.
NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk
Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2.
TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk
Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3.
RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk
Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen
|
|
4.
JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk
mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
|
Refleksi
|
|
- Semua
murid selesai melaksanakan 4 ujian segak dengan betul dan
|
|
selamat.
Kerjasama yg baik dprd semua murid
|
Minggu 35-36: Terima kasih kerana mengemaskini blog RPH.
ReplyDelete