08 September 2013

RPH MINGGU 36


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
02/09/2013  
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Unit 8 – Peranan dan Tanggungjawab Warganegara dalam Kerajaan Demokrasi
Sub Tajuk
Aktiviti – Menyambut Bulan Kemerdekaan di Peringkat Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menjelaskan kepentingan menyambut bulan kemerdekaan.

ii) Mengamalkan amalan menyambut bulan kemerdekaan serta melibatkan diri dalam aktiviti bulan kemerdekaan di sekolah.

iii) Menunjukkan keyakinan untuk melibatkan diri dalam aktiviti sekolah.
KBKK


- murid seronok menyambut bulanan kemerdekaan di peringkat sekolah.
Refleksi
- murid bekerjasama menyanyi dan mengibar bendera




M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
03/09/2013  
Kelas
2H
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Unit 8 – Peranan dan Tanggungjawab Warganegara dalam Kerajaan Demokrasi
Sub Tajuk
Aktiviti – Menyambut Bulan Kemerdekaan di Peringkat Sekolah
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menjelaskan kepentingan menyambut bulan kemerdekaan.

ii) Mengamalkan amalan menyambut bulan kemerdekaan serta melibatkan diri dalam aktiviti bulan kemerdekaan di sekolah.

iii) Menunjukkan keyakinan untuk melibatkan diri dalam aktiviti sekolah.
KBKK


- murid seronok menyambut bulanan kemerdekaan di peringkat sekolah.
Refleksi
- murid bekerjasama menyanyi dan mengibar bendera



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
03/09/2013  
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
03/09/2013  
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang

Tajuk

Objektif






PERHIMPUNAN SEKOLAH




Pengalaman
Sedia Ada

BBM

Refleksi






M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
04/09/2013  
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
04/09/2013  
Kelas
2C
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
05/09/2013  
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
05/09/2013  
Kelas
PA
Masa
70 minit [11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid


06/09/2013 – PENDAFTARAN LARIAN HARI MALAYSIA DI DEWAN SUARAH KUCHING

No comments:

Post a Comment