16 September 2013

RPH MINGGU 37


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
09/09/2013  
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tema
Tema 6 – Cabaran Masa Depan
Tajuk
Unit 9 – Kestabilan & Keberkesanan Jentera Pentadbiran Negara
Sub Tajuk
Aktiviti 9A – Peranan Jentera Pentadbiran Negara
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Mengetahui peranan jentera pentadbiran kerajaan

ii) Bekerjasama menyokong jentera pentadbiran negara

iii) Menghargai jentera pentadbiran negara.
Aktiviti
Gerak Kerja Berpasangan


Refleksi
- pengetahuan sedia ada murid tentang jentera pentadbiran negara

sangat rendah


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
10/09/2013   
Kelas
2H
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 6 – Cabaran Masa Depan
Tajuk
Unit 9 – Kestabilan & Keberkesanan Jentera Pentadbiran Negara
Sub Tajuk
Aktiviti 9A – Peranan Jentera Pentadbiran Negara
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Mengetahui peranan jentera pentadbiran kerajaan

ii) Bekerjasama menyokong jentera pentadbiran negara

iii) Menghargai jentera pentadbiran negara.
Aktiviti
Gerak Kerja Berpasangan


Refleksi
- pengetahuan sedia ada murid tentang jentera pentadbiran negara

sangat rendah

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
10/09/2013   
Kelas
2N
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
10/09/2013   
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
11/09/2013   
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
11/09/2013   
Kelas
2C
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
12/09/2013   
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :
Pengalaman
Sedia Ada
Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kerjasama yang baik drpd semua murid



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
12/09/2013   
Kelas
PA
Masa
70 minit [11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Kon
Refleksi
- murid bersemangat mengikut aktiviti yang dibuat

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid


13/09/2013 – KEJOHANAN BALAPAN & PADANG 1M1S
                  PIALA MENTERI PELAJARAN BAHAGIAN SAMARAHAN

No comments:

Post a Comment