04 February 2014

RPH MINGGU 5


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
27/01/2014        
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk

Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga

 ii) Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

iii) Menghargai perpaduan dalam keluarga
KBKK
Menjana idea dan mengintlak


Refleksi
- kemahiran komunikasi murid agak lemah menyukarkan mereka untuk menerangkan apa yang mereka faham

- interaksi murid dengan guru juga sangat aktif


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
27/01/2014        
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk

Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga

 ii) Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

iii) Menghargai perpaduan dalam keluarga
KBKK
Menjana idea dan mengintlak


Refleksi
- kemahiran komunikasi murid agak lemah menyukarkan mereka untuk menerangkan apa yang mereka faham

- interaksi murid dengan guru juga kurang aktif

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
28/01/2014        
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk

Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga

 ii) Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga

iii) Menghargai perpaduan dalam keluarga
KBKK
Menjana idea dan mengintlak


Refleksi
- kemahiran komunikasi murid agak lemah menyukarkan mereka untuk menerangkan apa yang mereka faham

- interaksi murid dengan guru juga agak aktif

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
28/01/2014        
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Lari Berganti-ganti
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  85%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
28/01/2014        
Kelas
2K
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Lari Berganti-ganti
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  90%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
29/01/2014        
Kelas
2B
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Merejam Lembing
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 3 drpd 4 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul.

Kognitif :

Mengetahui fasa-fasa dalam aktiviti merejam lembing dan keselamatan yang perlu dipatuhi.

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM

Refleksi
- p&p mencapai objektif  95%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

CUTI TAHUN BARU CINA

No comments:

Post a Comment