M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
27/01/2014
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 2 –
Hubungan Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 2 –
Perpaduan Dalam Keluarga
|
Sub Tajuk
|
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga
|
|
ii) Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga
|
|
iii) Menghargai perpaduan dalam keluarga
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
|
Refleksi
|
- kemahiran komunikasi murid agak lemah
menyukarkan mereka untuk menerangkan apa yang mereka faham
|
|
-
interaksi murid dengan guru juga sangat aktif
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
27/01/2014
|
Kelas
|
2J
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tema
|
Tema 2 –
Hubungan Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 2 – Perpaduan
Dalam Keluarga
|
Sub Tajuk
|
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga
|
|
ii) Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga
|
|
iii) Menghargai perpaduan dalam keluarga
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
|
Refleksi
|
- kemahiran komunikasi murid agak lemah
menyukarkan mereka untuk menerangkan apa yang mereka faham
|
|
-
interaksi murid dengan guru juga kurang aktif
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
28/01/2014
|
Kelas
|
2E
|
Masa
|
70 minit [ 6 & 7 ]
|
Tema
|
Tema 2 –
Hubungan Kekeluargaan
|
Tajuk
|
Unit 2 – Perpaduan
Dalam Keluarga
|
Sub Tajuk
|
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menjelaskan cara-cara untuk mencapai perpaduan dalam keluarga
|
|
ii) Menghuraikan kepentingan perpaduan dalam keluarga
|
|
iii) Menghargai perpaduan dalam keluarga
|
KBKK
|
Menjana idea dan mengintlak
|
|
|
Refleksi
|
- kemahiran komunikasi murid agak lemah
menyukarkan mereka untuk menerangkan apa yang mereka faham
|
|
-
interaksi murid dengan guru juga agak aktif
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
28/01/2014
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
|
Tajuk
|
Lari Berganti-ganti
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
|
Refleksi
|
- aktiviti mencapai objektif 85%
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
28/01/2014
|
Kelas
|
2K
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
|
Tajuk
|
Lari Berganti-ganti
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
|
Refleksi
|
- aktiviti mencapai objektif 90%
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
29/01/2014
|
Kelas
|
2B
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
|
Tajuk
|
Merejam Lembing
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 3 drpd 4 percubaan merejam lembing dengan teknik yang betul.
|
|
Kognitif :
|
|
Mengetahui fasa-fasa dalam aktiviti merejam lembing dan keselamatan yang
perlu dipatuhi.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
|
Refleksi
|
- p&p mencapai objektif 95%
|
|
- kelas di kawal dengan baik
|
|
- kerjasama yang baik drpd semua murid
|
CUTI TAHUN BARU CINA
No comments:
Post a Comment