10 February 2014

RPH MINGGU 7

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
10/02/2014        
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk
Aktiviti 2A – Kasih Sayang Memupuk Perpaduan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Menyatakan kepentingan menjalin kasih sayang antara anggota keluarga

 ii) Mengamalkan kasih sayang antara anggota keluarga

iii) Mengharagai amalan kasih sayang
KBKK
Menjana idea dan mengintlak

- p&p mencapai objektif 90%
Refleksi
- murid aktif menjawab soalan yg diajukan

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
10/02/2014        
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk
Aktiviti 2A – Kasih Sayang Memupuk Perpaduan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Menyatakan kepentingan menjalin kasih sayang antara anggota keluarga

 ii) Mengamalkan kasih sayang antara anggota keluarga

iii) Mengharagai amalan kasih sayang
KBKK
Menjana idea dan mengintlak

- p&p mencapai objektif 80%
Refleksi
- murid aktif menjawab soalan yg diajukan

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
11/02/2014         
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 6 & 7 ]
Tema
Tema 2 – Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Unit 2 – Perpaduan Dalam Keluarga
Sub Tajuk
Aktiviti 2A – Kasih Sayang Memupuk Perpaduan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i) Menyatakan kepentingan menjalin kasih sayang antara anggota keluarga

 ii) Mengamalkan kasih sayang antara anggota keluarga

iii) Mengharagai amalan kasih sayang
KBKK
Menjana idea dan mengintlak

- p&p mencapai objektif 80%
Refleksi
- murid aktif menjawab soalan yg diajukan

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang p&p

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
11/02/2014         
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
Tajuk
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Mengenal pasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat



Afektif                :

Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
BBM

Refleksi
- p&p mencapai objektif  85%

- 2 org murid tidak membawa buku teks



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
11/02/2014         
Kelas
2K
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 4 – Kesihatan Diri & Keluarga
Tajuk
4.1 – Amalan Pemakanan yang tidak sihat
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Mengenal pasti amalan pemakanan yang tidak sihat

Mengenal pasti kesan amalan pemakanan yang tidak sihat



Afektif                :

Menyenaraikan peranan dan tanggungjawab ahli keluarga
BBM

Refleksi
- p&p mencapai objektif  80%

- 1 org murid tidak membawa buku teks

- kerjasama yang baik drpd semua murid


M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
12/02/2014        
Kelas
2B
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskular dalam kehidupan seharian.

Murid dapat menjelaskan kepentingan daya tahan kardiovaskular

untuk kecergasan fizikal.

Afektif                :

Menghargai kepentingan daya tahan kardiovaskular
BBM

Refleksi


- Mesyuarat Kejohanan Olahraga MSSB Samarahan di SMK Tebakang



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
12/02/2014        
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskular dalam kehidupan seharian.

Murid dapat menjelaskan kepentingan daya tahan kardiovaskular

untuk kecergasan fizikal.

Afektif                :

Menghargai kepentingan daya tahan kardiovaskular
BBM

Refleksi


- Mesyuarat Kejohanan Olahraga MSSB Samarahan di SMK Tebakang



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
13/02/2014        
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskular dalam kehidupan seharian.

Murid dapat menjelaskan kepentingan daya tahan kardiovaskular

untuk kecergasan fizikal.

Afektif                :

Menghargai kepentingan daya tahan kardiovaskular
BBM

Refleksi


- Menghantar atlit Merentas Desa ke Latihan Pusat di SMK Asajaya



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
13/02/2014        
Kelas
PA
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskular dalam kehidupan seharian.

Murid dapat menjelaskan kepentingan daya tahan kardiovaskular

untuk kecergasan fizikal.

Afektif                :

Menghargai kepentingan daya tahan kardiovaskular
BBM

Refleksi


- Menghantar atlit Merentas Desa ke Latihan Pusat di SMK Asajaya



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
14/02/2014        
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskular dalam kehidupan seharian.

Murid dapat menjelaskan kepentingan daya tahan kardiovaskular

untuk kecergasan fizikal.

Afektif                :

Menghargai kepentingan daya tahan kardiovaskular
BBM

Refleksi


- PdP tidak dapat dijalankan kerana menyelesaikan kes disiplin sekolah



No comments:

Post a Comment