10 February 2014

RPH MINGGU 6


M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
05/02/2014       
Kelas
2B
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Lari Berganti-ganti
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  90%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid


M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
05/02/2014       
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Lari Berganti-ganti
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  85%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
06/02/2014       
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Lari Berganti-ganti
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  90%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
06/02/2014       
Kelas
PA
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Kognitif :

Murid mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskular dalam kehidupan seharian.

Murid dapat menjelaskan kepentingan daya tahan kardiovaskular

untuk kecergasan fizikal.

Afektif                :

Menghargai kepentingan daya tahan kardiovaskular
BBM

Refleksi


PERHIMPUNAN SEKOLAH



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
07/02/2014       
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 1 – Kemahiran Sukan & Rekreasi
Tajuk
Lari Berganti-ganti
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan teknik pertukaran baton dengan teknik yang betul

Kognitif :

Mengetahui undang-undang dan peraturan acara lari berganti-ganti

Afektif                :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Pita Ukur, Kon, Baton
Refleksi
- aktiviti mencapai objektif  80%

- kelas di kawal dengan baik

- kerjasama yang baik drpd semua murid

1 comment:

  1. Tahniah kerana blog rph tuan kemaskini dan menarik.
    Sila kekalkanusaha murni ini.

    ReplyDelete