06 September 2014

RPH MINGGU 35


M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
25/08/2014  
Kelas
2M
Masa
70 minit [ 5 & 6 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Unit 6 – Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
Sub Tajuk
Aktiviti 6B – Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menjelaskan pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.

ii) Mengekalkan amalan demokrasi di Malaysia

iii) Menghormati proses demokrasi di Malaysia
KBKK
Gerak Kerja Individu


Refleksi
- murid melakukan gerak kerja individu dengan bersungguh-sunguh

- kerjasama semua murid sangat baik


M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
25/08/2014  
Kelas
2B
Masa
70 minit [ 10 & 11 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik; dan
(c)  tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                    

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- seorang belum menjalani Ujian Segak kerana tidak hadir

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang aktiviti

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
26/08/2014  
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik; dan
(c)  tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                    

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- 3 org belum menjalani Ujian Segak kerana tidak hadir

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang aktiviti

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
26/08/2014  
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik; dan
(c)  tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                    

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- 5 org belum menjalani Ujian Segak kerana tidak hadir

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang aktiviti

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
27/08/2014  
Kelas
2E
Masa
70 minit [ 5 & 6 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Unit 6 – Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
Sub Tajuk
Aktiviti 6B – Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menjelaskan pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.

ii) Mengekalkan amalan demokrasi di Malaysia

iii) Menghormati proses demokrasi di Malaysia
KBKK
Gerak Kerja Individu


Refleksi
- murid melakukan gerak kerja individu dengan bersungguh-sunguh

- kerjasama semua murid sangat baik

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
27/08/2014  
Kelas
2J
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Unit 6 – Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
Sub Tajuk
Aktiviti 6B – Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menjelaskan pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.

ii) Mengekalkan amalan demokrasi di Malaysia

iii) Menghormati proses demokrasi di Malaysia
KBKK
Gerak Kerja Individu


Refleksi
- murid melakukan gerak kerja individu dengan bersungguh-sunguh

- kerjasama semua murid sangat baik

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
27/08/2014  
Kelas
2K
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik; dan
(c)  tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                    

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- 2 org belum menjalani Ujian Segak kerana tidak hadir

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang aktiviti

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
28/08/2014  
Kelas
2F
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik; dan
(c)  tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                    

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


MESYUARAT OLAHRAGA PEMBANGUNAN



M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
28/08/2014  
Kelas
PA
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 2 – Kemahiran Sukan dan Rekreasi
Tajuk
Aktiviti Kardiovaskular
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan aktiviti kardiovaskular serta dapat meningkatkan tahap kecergasan masing-masing.

Kognitif :

Mengetahui kepentingan daya tahan kardiovaskluar kepada sistem badan.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Kon, Wisel, Jam Randik, Bola Futsal
Refleksi


MESYUARAT OLAHRAGA PEMBANGUNAN



M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
29/08/2014  
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Unit 6 – Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
Sub Tajuk
Aktiviti 6B – Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menjelaskan pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.

ii) Mengekalkan amalan demokrasi di Malaysia

iii) Menghormati proses demokrasi di Malaysia
KBKK
Gerak Kerja Individu


Refleksi
- murid melakukan gerak kerja individu dengan bersungguh-sunguh

- kerjasama semua murid sangat baik

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
29/08/2014  
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik; dan
(c)  tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                    

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- 2 org belum menjalani Ujian Segak kerana tidak hadir

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang aktiviti

No comments:

Post a Comment