01/09/2014 – Cuti Umum
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
02/09/2014
|
Kelas
|
2L
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)
disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak
mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)
mengidap penyakit kronik; dan
(c)
tidak sihat pada waktu ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai
dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan
Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot
Abdomen
|
|
4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian
belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
- aktiviti mencapai objektif
|
|
- murid memberi kerjasama yang baik
sepanjang aktiviti
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
02/09/2014
|
Kelas
|
2I
|
Masa
|
70 minit [ 11 & 12 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)
disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak
mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)
mengidap penyakit kronik; dan
(c)
tidak sihat pada waktu ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai
dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan
Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot
Abdomen
|
|
4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian
belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
- aktiviti mencapai objektif
|
|
- murid memberi kerjasama yang baik
sepanjang aktiviti
|
03/09/2014 – PEPERIKSAAN
TIMSS TINGKATAN 2
04/09/2014 – MESYUARAT 1
MURID 1 SUKAN DI SMK MUARA TUANG
M/Pelajaran
|
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
05/09/2014
|
Kelas
|
2D
|
Masa
|
70 minit [ 8 & 9 ]
|
Tema
|
Tema 5 –
Malaysia Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Unit 6 – Sistem
Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
|
Sub Tajuk
|
Aktiviti 6B –
Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat:
|
|
i) Menjelaskan
pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.
|
|
ii) Mengekalkan amalan demokrasi di
Malaysia
|
|
iii) Menghormati proses demokrasi di
Malaysia
|
KBKK
|
Gerak Kerja Individu
|
|
|
Refleksi
|
- murid melakukan gerak kerja individu
dengan bersungguh-sunguh
|
|
- kerjasama semua murid sangat baik
|
M/Pelajaran
|
Pendidikan Jasmani & Pendidikan
Kesihatan
|
Tarikh
|
05/09/2014
|
Kelas
|
2G
|
Masa
|
70 minit [ 9 & 10 ]
|
Tunjang
|
Bab 1 –
Kecergasan Fizikal
|
Tajuk
|
Ujian
Kecergasan Fizikal (SEGAK)
|
Objektif
|
Pada akhir
pembelajaran, murid dapat :
|
|
Psikomotor :
|
|
Murid dapat
melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.
|
|
Kognitif :
|
|
Murid
mengetahui tahap kecergasan kendiri.
|
|
Afektif :
|
|
Menunjukkan
semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
|
BBM
|
Wisel, Jam
Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
|
Aspek
|
|
Keselamatan
|
1.
Murid
dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)
disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak
mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b)
mengidap penyakit kronik; dan
(c)
tidak sihat pada waktu ujian.
|
|
2.
Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap,
selamat dan berfungsi dengan baik.
|
|
3.
Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai
dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.
|
|
4.
Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.
|
|
5.
Pengawasan guru diutamakan semasa ujian
dilaksanakan.
|
|
6.
Murid melakukan aktiviti memanaskan badan
sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.
|
|
|
Aktiviti
|
Ujian-ujian SEGAK:
|
|
1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular
|
|
2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan
Kekuatan Otot Tangan serta bahu
|
|
3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot
Abdomen
|
|
4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian
belakang badan, paha dan sendi pinggul
|
Refleksi
|
|
|
- aktiviti mencapai objektif
|
|
- murid memberi kerjasama yang baik
sepanjang aktiviti
|
No comments:
Post a Comment