06 September 2014

RPH MINGGU 36



01/09/2014 – Cuti Umum

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
02/09/2014  
Kelas
2L
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik; dan
(c)  tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                    

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- aktiviti mencapai objektif

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang aktiviti

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
02/09/2014  
Kelas
2I
Masa
70 minit [ 11 & 12 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik; dan
(c)  tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                    

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- aktiviti mencapai objektif

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang aktiviti

03/09/2014 – PEPERIKSAAN TIMSS TINGKATAN 2

04/09/2014 – MESYUARAT 1 MURID 1 SUKAN DI SMK MUARA TUANG

M/Pelajaran
Pendidikan Sivik & Kewarganegaraan
Tarikh
05/09/2014  
Kelas
2D
Masa
70 minit [ 8 & 9 ]
Tema
Tema 5 – Malaysia Negara Berdaulat
Tajuk
Unit 6 – Sistem Demokrasi Berparlimen Di Malaysia
Sub Tajuk
Aktiviti 6B – Pilihan Raya dan Pembentukan Kerajaan
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat:

i)  Menjelaskan pentingnya pilihan raya dalam proses demokrasi berparlimen di Malaysia.

ii) Mengekalkan amalan demokrasi di Malaysia

iii) Menghormati proses demokrasi di Malaysia
KBKK
Gerak Kerja Individu


Refleksi
- murid melakukan gerak kerja individu dengan bersungguh-sunguh

- kerjasama semua murid sangat baik

M/Pelajaran
Pendidikan Jasmani & Pendidikan Kesihatan
Tarikh
05/09/2014  
Kelas
2G
Masa
70 minit [ 9 & 10 ]
Tunjang
Bab 1 – Kecergasan Fizikal
Tajuk
Ujian Kecergasan Fizikal (SEGAK)
Objektif
Pada akhir pembelajaran, murid dapat :

Psikomotor :

Murid dapat melakukan 4 jenis ujian kecergasan dengan teknik yang betul dan tepat.

Kognitif :

Murid mengetahui tahap kecergasan kendiri.

Afektif       :

Menunjukkan semangat berpasukan dan bekerjasama serta mendengar arahan guru.
BBM
Wisel, Jam Randik, Radio, Peralatan Ujian SEGAK
Aspek

Keselamatan
1.     Murid  dikecualikan daripada mengambil ujian ini jika :
(a)  disahkan oleh Pegawai Perubatan tidak layak mengambil ujian kecergasan fizikal;
(b) mengidap penyakit kronik; dan
(c)  tidak sihat pada waktu ujian.

2.    Alatan ujian yang digunakan mesti lengkap, selamat dan berfungsi dengan baik.

3.    Kawasan ujian mesti selamat dan sesuai dengan jenis ujian yang hendak dijalankan.

4.    Murid memakai pakaian Pendidikan Jasmani.

5.    Pengawasan guru diutamakan semasa ujian dilaksanakan.

6.    Murid melakukan aktiviti memanaskan badan sebelum menjalani ujian dan menyejukkan badan selepas ujian dilaksanakan.


Aktiviti
Ujian-ujian SEGAK:                    

1. NAIK TURUN BANGKU (3 MINIT)
Untuk Menilai Daya Tahan Kardiovaskular

2. TEKAN TUBI (1 MINIT)
Untuk Menilai Keupayaan Daya Tahan dan Kekuatan Otot Tangan serta bahu

3. RINGKUK TUBI SEPARA
Untuk Menguji Daya Tahan dan Kekuatan Otot Abdomen

4. JANGKAUAN MELUNJUR
Untuk mengukur fleksibiliti bahagian belakang badan, paha dan sendi pinggul
Refleksi


- aktiviti mencapai objektif

- murid memberi kerjasama yang baik sepanjang aktiviti

No comments:

Post a Comment